Neolamprologus tretocephalus/fembåndsciklide

Hei.
Har nylig fått 3 Neolamprologus tretocephalus'er i akvariet, de har vært i akvariet i 1uke. Den ene som hele tiden blir jaga vekk er nå blitt VELDIG matt i fargene, nesten som prinsessen av burundi fargen. Unntatt når jeg har hatt håven oppi, da blir den sterk i fargen igjen.
Har testet vannet for NO2 idag, og det var ikke helt bra gitt, kan det ha noe å si? Fisken virker kvikk ellers.

På forhånd takk for svar
Hei du. Det har nok litt sammenheng ja. Men det jeg tror er ennå viktigere er at den blir nok mobbet veldig mye. Hvis den blir jaget en del som du sier. Denne arten er meget hissig mot artsfrender og har de 2 andre dannet par så går nok denne fisken en dyster tid i møte. Hvor stort kar har du? Er det masse gjemmeplasser?
Takk for svar :)
De har ikke helt optimal str på akvariet. De går i 100L bare.
Masse steiner og gjemme seg i, men den ene mener den "EIER" alt.
kan ikke se den "slemme" oppføre seg spesielt fint ovenfor den 3. heller.
Så vet ikke om de er noe par.

helst ville jeg spylt ned "slemmingen" i do noen ganger, fordi jeg syns den er ufin. hehe

Hva vil utfallet bli om fargene bare blir mattere og mattere? har det noe å si for helse? Den har hele og fine finner, og har ikke blitt bitt.
De burde ha større karr ja. Er de voksne?

Det jeg regner med kommer til å skje er at denne fisken vil bli mobbet til døde. At den rett og slett dør av stress eller får sykdom på grunn av stresset. Det jeg ville gjort vr å flytte den til du kan finne ett annet hjem til den eller får oppgradert akvariet. Det er ikke bra for denne fisken å bli værende med de to andre. Og siden karret er så lite så har den ingen flukt muligheter g vil sakte men sikkert dø.

Tipper når denne fisken er flyttet eller har levert oppsigelsen så bøir det kjærlighet mellom de 2 andre. Er det andre arter i karret?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap