4 meter med tropheus

Da er 2200-literen gjort om til Tropheusakvarium. Mine M. Kilesa er plassert i egne mindre kar, og leker derfor mye bedre og i fred der. Foaene trives overraskende godt med troffene. Her går det idag en VF gruppe med Tropheus Kiriza samt en VF gruppe med Tropheus Duboisi Maswa.
Litt N. Mustax og en munnrugende T. Kiriza.
Munnrugende Tropheus Kiriza og Tropheus Duboisi Maswa
Aller siste bilde viser min favoritt - gnatochromis permaxilais.
Må si jeg er misunnelig på tankene du har. Flott fisk altså!!

Jeg lurer på en ting. Jeg har en 530 til innkjøring. Jeg har mulighet til å få tak i tropheus moorii og dubber. Men også frontosa, calvus, compressiceps, prinsessen av burundi og sneglehus lekere. Leptosomaer er også en mulighet.

Ut i fra disse, hva ville du anbefalt meg å gå for? Da med tanke på at jeg er forholdsvis ny i gamet? Hva er "trygt" å gå for? Noe som ikke er alt for vanskelig men samtidig litt utfordring og spennende?

Ikke meninga å kuppe tråden din altså men det er ikke så mange som sitter med bred erfaring på disse fiskene så jeg ville benytte kjangsen til å spørre
Helt rått! Nydelige altså
Are
Må si jeg er misunnelig på tankene du har. Flott fisk altså!! Jeg lurer på en ting. Jeg har en 530 til innkjøring. Jeg har mulighet til å få tak i tropheus moorii og dubber. Men også frontosa, calvus, compressiceps, prinsessen av burundi og sneglehus lekere. Leptosomaer er også en mulighet. Ut i fra disse, hva ville du anbefalt meg å gå for? Da med tanke på at jeg er forholdsvis ny i gamet? Hva er "trygt" å gå for? Noe som ikke er alt for vanskelig men samtidig litt utfordring og spennende? Ikke meninga å kuppe tråden din altså men det er ikke så mange som sitter med bred erfaring på disse fiskene så jeg ville benytte kjangsen til å spørre :)

Hei på deg!! Takk for hyggelig tilbakemelding. Hvis du er forholdsvis ny i gamet, ville jeg gått for , calvus, compressiceps, prinsessen av burundi og sneglehus lekere. Leptosomaer er også en mulighet. Frontosa er en veldig enkel fisk å ha også, men de må ha nok plass. Du kan ikke kjøre frontosa og troffer samtidig pga kostholdet til troffene. Disse tåler ikke for kraftig og proteinrik mat som de jeg har nevnt over. Men er du veldig bevisst på dette, er jo akvariet perfekt størrelse for tropheuser.
Roy Fredrik Pedersen
Flotte fisk.

Takker!!
Anitarus
Helt rått! Nydelige altså :)

Takk skal du ha
Plussmedlem
Å legge ut slike bilder kan ikke karakteriseres som annet enn ren sadisme og nurde vært straffbart... :-p

Tror du har manges (inkludert meg) drømmekar der... Helt fantastisk.
Et nydelig kjempekar, Dag-Jostein!
Dag-Jostein Andresen
Hei på deg!! Takk for hyggelig tilbakemelding. Hvis du er forholdsvis ny i gamet, ville jeg gått for , calvus, compressiceps, prinsessen av burundi og sneglehus lekere. Leptosomaer er også en mulighet. Frontosa er en veldig enkel fisk å ha også, men de må ha nok plass. Du kan ikke kjøre frontosa og troffer samtidig pga kostholdet til troffene. Disse tåler ikke for kraftig og proteinrik mat som de jeg har nevnt over. Men er du veldig bevisst på dette, er jo akvariet perfekt størrelse for tropheuser.

Hva tror du om 5 frontosa (de er 3-5 cm) sammen med en art eller to? Feks calvus? Og kanskje Neolamprologus leleupi? Kommer nytt og større kar i løpet av ett års tid så da kan jeg flytte over frontosaene da og spe på med fler? Eller er det bedre å vente med frontosa til nytt og større kar er i mål? Har lest veldig mye om frontosa og de andre artene jeg har mulighet til å få tak i men det er jo ingenting som slår erfaring
Tror det vil gå kjempefint den kombinasjonen du tenker på over. Calvusen er jo også rovfisk, og lelupi går sammen med absolutt alt. Hos meg går det lelupi med 30 voksne frontosa - flere over eller nærmere 40 cm.
Donald
Et nydelig kjempekar, Dag-Jostein! :-)

Takk skal du ha Donald!!
milo
Å legge ut slike bilder kan ikke karakteriseres som annet enn ren sadisme og nurde vært straffbart... :-p Tror du har manges (inkludert meg) drømmekar der... Helt fantastisk.

Takk skal du ha Milo
Det liker jeg. hva tror er lurt å gå for med tanke på antall? Tenker 5 frontosa. 3-4 calvus? Hva med leleupi? Takker så masse for god info og tips altså
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap