Pseudotropheus elongatus

pseudotropheus elongatus har en han og 3 hunner av den har hat vannbytte nå og ph er på 8,5 som di skal ha også prøver jeg og ha det nå på vintertempratur i malawi temp er på 24
skla ha det natulig helt i likhet med der di kommer fra malawi men hvor lenge skla jeg ha det på 24 før det blir sommer? det jo vinter der til mai aug og sommer fra des til april

Været i Malawi er veldig forutsigbar-det er bare tre sesonger, og været i løpet av de sesongene ikke varierer veldig mye. Regntiden varer fra desember til ca mars-det er den tiden da jorden er ødelagt, blir avlinger plantet, og vokse. Mot slutten av regntiden, en "sulten sesongen", noen ganger oppstå (april / mai) da den gamle avlingen er oppbrukt og den nye avlingen er ennå ikke klar spise. Under kjølig kaldt og tørt sesongen (juli og august) noen avlinger fortsetter å vokse. Den varme og tørre årstiden (fra oktober til november) slutter med det kommer av det første regnet-signalet for bønder å tømme sine felt og gjør deg klar for neste planting

Lake Malawi, også Lake Nyasa eller Lake Niassa av de store afrikanske rift innsjøer, er 700 . m dyp og er anoksisk under en dybde på 220 m De viktigste funksjonene i nedbørfeltet komplekse klimatologi utpreget varmt og fuktig austral sommer (des-april) og en kjølig og tørr vinter (mai-august), etterfulgt av tre varm og tørre måneder, sep-nov De fleste regnskyll Resultatene fra sesongens sørover utflukter konvergens sone og tilhørende regionale luft masses. I sommer, Lake Malawi overflate-vanntemperaturer reach 28 C, nå 28 C, mens om vinteren, redusere de til 24 C, da overflaten blandet lag utdyper til 100 m som følge kjøligere vær. Forskjellen mellom overflaten og den nedre delen av et manently stratifisert dypt vann reduseres til 1 C Forbedret kjøling har vært observert tidvis i den sørlige enden av grunne (100-m maksimal dybde), 80 km lange sørøstlige arm lake under flere uker i kjøleren and windier season in connection with local upwelling and og windier sesong i forbindelse med lokale oppstrømning og fordamping kjøling av den sterke og tørre sørlig vind, lokalt kjent som Mwera

så hva tenker dere? glad for ALLE svar og vill høre fra deres side=) vist noen har vært der ett år åsen sjøen er der nede ett helt år =)
men hvorfor er det så anneledes fra oss vi har vår nå og sommer juni juli aug og di
mai aug vinter og høst sep nov hvorfor er det sånd? hilsen erik

Jeg var i Malawi i juli og august i fjor. Da var det vel 24 grader i vannet. Men av egen erfaring spiller det liten rolle om vannet er 24 eller 28 grader i akvariet når man har Malawi ciklider. Det er varmere på akvarierommet mitt om sommeren av naturlige årsaker og kaldere om vinteren. Hos meg oppfører de seg helt likt ved begge tempraturene. De yngler og trives hele året.

Ph
hva med ph da som ligger på 8,5 og gh mest sanynelig på 10-18 bruker AQUA BASE i vannet tok 1 ss med pulvere og di liker seg di
hva syes du om den?
Sikkert grei den, jeg har ikke brukt den selv. Så lenge du holder deg innenfor de vannverdiene some er normale for Malawi er det greit.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap