- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Crabro og auratus yngel
Crabro og auratus yngel
Hei. Har akkurat tømt auratus hoa for 8 yngel og har 2 store crabro hoer som tygger nå.
Lurer egentlig bare på om det er yngel som jeg får solgt eller om det er lav forespørsel på disse?
Kommer til og selge til gi bort pris da jeg kun nyter gleden av disse fiskene og ikke har intensjoner om og tjene meg rik på dem.
Er første fiskene jeg har fått til og leke etter og ha holdt på i ca 2 måneder med akvarium
Nå 12. Mai går turen ned til nols for og kjøpe 4 vf ps. Membe deep og 8 ps. Polit.
Blir spennede om jeg klarer og få dem til og leke og produsere noen fine yngel og
På forhånd takk for svar
Lurer egentlig bare på om det er yngel som jeg får solgt eller om det er lav forespørsel på disse?
Kommer til og selge til gi bort pris da jeg kun nyter gleden av disse fiskene og ikke har intensjoner om og tjene meg rik på dem.
Er første fiskene jeg har fått til og leke etter og ha holdt på i ca 2 måneder med akvarium
Nå 12. Mai går turen ned til nols for og kjøpe 4 vf ps. Membe deep og 8 ps. Polit.
Blir spennede om jeg klarer og få dem til og leke og produsere noen fine yngel og
På forhånd takk for svar
Postet 27.04.12 kl 18:08
Åh, du er heldig som bor så nære Nols
Hvis du vil prøve deg på oppdrett, uten å risikere å sitte igjen med masse fisk så kan du ta vare på bare noen få yngel av hver art. Bare for å ha prøvd det. Litt artig å se hvordan de forskjellige artene utvikler seg. Dessuten kan du kanskje beholde de til de får litt størrelse og kan kjønnsbestemme dem. Eventuelt fjerne fisk som ikke "holder mål". Lettere å selge også da, og mindre plasskrevende i forhold til hele kull.
Lykke til
Hvis du vil prøve deg på oppdrett, uten å risikere å sitte igjen med masse fisk så kan du ta vare på bare noen få yngel av hver art. Bare for å ha prøvd det. Litt artig å se hvordan de forskjellige artene utvikler seg. Dessuten kan du kanskje beholde de til de får litt størrelse og kan kjønnsbestemme dem. Eventuelt fjerne fisk som ikke "holder mål". Lettere å selge også da, og mindre plasskrevende i forhold til hele kull.
Lykke til
Postet 30.04.12 kl 21:30
Postet 02.07.12 kl 16:56
Roy Fredrik PedersenHvordan går det med yngelen ? Fikk du kjøpt polit og membe deep ? Har selv begge artene og begge har ynglet. Desverre fikk jeg ikke tatt vare på polit yngelen, men de yngler vel snart igjen.
Hei roy. Ja har en gruppe på 14 membe deep gående og har gitt meg 2 kull allerede og 2 kull på vei nå. Har en gruppe på 6 polit gående som har gitt meg ett kull og ett på vei. Men fikk ut 8 yngel av første kullet men har kun et par av dem igjen da dem ikke gruver med andre malawi yngel. Virker det som ihvertfall. Har jo rundt 160 yngel gående i 2 bare. Og polit yngla er en av dem største. Så skal prøve og ha det kullet med polit som kommer nå for seg selv og se åssen det går. Dem fiskene jeg har yngel på nå er :
Ps. Chewere
Ps. Crabro
Auratus
Blå ahli
Firefish
Membe deep
Ps. Flavus
Lab. Hongi red top
Postet 02.07.12 kl 17:49
Ja jeg har hundrevis av yngel selv, men det lønner seg og ha yngel som er av samme størrelse i samme kar. Kan lett bli at de største tar knekken på de minste.
Av de artene du har, har jeg eller har hatt alle unntagen firefish. Firefish vil jeg ikke ha, siden det er en oppdrettsvariant som ikke finnes i naturen.
Malawi ciklider er flotte fisk !
Av de artene du har, har jeg eller har hatt alle unntagen firefish. Firefish vil jeg ikke ha, siden det er en oppdrettsvariant som ikke finnes i naturen.
Malawi ciklider er flotte fisk !
Postet 02.07.12 kl 22:15