Julidochromis marlieri

Hei.

Rotet oppi karet idag ,da jeg skulle fange noe fisk,når alt er kommet på plass igjen merker jeg på den ene stenen at det ligger noen grønnblå egg. Som jeg da etter mye stressing å lesing fant ut var fra Julidochromis marlieri.

Noen som har hatt egg på disse ? hva skal jeg gjøre videre nå ? Ta ut steinen med eggene på ,eller la "naturen gå sin gang" å håpa at de legger egg igjen.

Aldri hatt egg på disse før,virker som de fortsatt passer på de som er igjen.

Hvor lang tid før de klekkes evt.
Håper de er der imorgen.

Tips tas imot med stor TAKK.

Gratulerer! Bare la de være, julidochromis artene er flinke til å passe på egg og yngler, i tillegg holder yngelen seg i nærheten av steinen hvor de ble født, i motsetning til andre yngler som svever rundt i hele karet.
Hvis du ikke har for mange andre fisk i karet som spiser de, så vil alltid noen overleve.
Når du først har fått ett par i karet, vil de legge egg og yngler med gjevne mellomrom!

Mvh
Tangalawi
Gratulerer! Bare la de være, julidochromis artene er flinke til å passe på egg og yngler, i tillegg holder yngelen seg i nærheten av steinen hvor de ble født, i motsetning til andre yngler som svever rundt i hele karet. Hvis du ikke har for mange andre fisk i karet som spiser de, så vil alltid noen overleve. Når du først har fått ett par i karet, vil de legge egg og yngler med gjevne mellomrom! Mvh

takk for svar,skal ikke røre noe jeg,det er en del andre fisk oppi der, men ser hvertfall hvilke marlieri jeg kan ta bort..

de blir kjeppjaget de andre som ikke er par.

satser på at de yngler mer senere
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap