- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Malawi/viktoria?
Malawi/viktoria?
Postet 20.06.12 kl 19:07
Postet 21.06.12 kl 21:43
Hehe tenker det jeg og,men pytt pytt.Ja vannverdier er jo ganske like og de er fra samme land og mine er vel strengt tatt ifra et oppdrettskar så det skulle vel gå fint.Hvis ikke jeg er helt på jordet så går det vel mye forskjellig i diverse selskapskar så det er vel ingen stor blunder Takk for svar
Postet 22.06.12 kl 00:10
Det aller viktigste å tenke på når det gjelder fiskesammensetning er vannverdier, temperatur og fôr. Om dette matcher greit så funker det stort sett.
Et par andre ting å tenke på er strl på fisk og agressivitet, ellers kan fort noen ende opp som mat/mobbeoffer.
Innredning kan være noe å tenke på, men sålenge det er gjemmesteder nok til de som trenger det må ikke innredningen matche biotopet.. der er vi mer inne på smak og behag igjen, bortsett fra at det kan være uheldig med røtter i et hardtvannskar og kalkstein i et sør-amerika-biotop pga vannverdiene
Et par andre ting å tenke på er strl på fisk og agressivitet, ellers kan fort noen ende opp som mat/mobbeoffer.
Innredning kan være noe å tenke på, men sålenge det er gjemmesteder nok til de som trenger det må ikke innredningen matche biotopet.. der er vi mer inne på smak og behag igjen, bortsett fra at det kan være uheldig med røtter i et hardtvannskar og kalkstein i et sør-amerika-biotop pga vannverdiene
Postet 22.06.12 kl 00:27
Postet 22.06.12 kl 00:55
Postet 02.07.12 kl 16:27
Hei.Hehe ja de ser faktisk litt hissigere ut også.Nå har de gått sammen en stund og til å begynne med var det litt hakking rundt om,men ikke så det ble noen skade på noen.Dette gikk ganske raskt over og nå ser det ut til å gå veldig fint
Veldig trist å lese om dine trasige greier med lekkasje Roy Fredrik. Håper det ordner seg...
Veldig trist å lese om dine trasige greier med lekkasje Roy Fredrik. Håper det ordner seg...
Postet 13.07.12 kl 03:31
Postet 05.08.12 kl 10:24