Pseudotropheus sp. ´acei´ ngara

Hei.

Har ett spørsmål angående nevnte art og yngel.
Hue som lenge har tygd, og omsider spyttet.. Og med tiden blitt et par uker gamle..
Flesteparten var blå når de kom ut, som mor og far. Ser tydelig at de er av Ngara typen.
Det jeg syntes er litt merkelig er at 4-5 av yngelen er sølvfarget og har sorte vertikale striper. Disse svømmer som regel sammen også.

Hvordan er dette mulig?

Jeg tok moren ut med hov og oppi et yngelkar uten andre fisk.. Der hun spyttet og ble flyttet tilbake et par dager senere. Må også sies at alle sammen har vært like store fra dag en.
Har du noen voksne arter som ligner på dem ? Det hender de plukker opp yngel som ikke er deres i akvariet.
Jeg har noen av crabro, da en voksen hue og hann. Har ikke sett hu ha noe yngel/egg, da hun har spist som normalt. Eneste jeg ser med samme tegning hvertfall. Blir spennede å se etter hvert som de blir eldre.
Det er fullt mulig det er yngel fra crabroene. Når de slipper ut yngelen og må ta dem inn igjen, hender det at de får med seg yngel som ikke er deres.

Det kan og være kryssninger. Det ser du når de er blitt litt større. Crabro ynglet ser ut som små kopier av mora.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap