Ar alla namnet pa samma fisk fangat i valdigt nara lokalisationer. For att fa dem riktigt fina anbefaller jag urvals uppdrett dvs dar man arbetat som man gor tex med hongin for att forstarka den roda fargen.
Nog ar trewavasaen nagot folsam for darligt vann, klorin i vann, variationer i fisk mat och nitrit men i jemforelse med til exempel Ps demasoni ar den mye mer talig enligt mina erfarenheter.
Dessuten menar mange att den ar sardeles aggressiv men det handlar kun om att tanka rett sa stammer ikke det.
1 kop en stor grupp minimum 10 djur, garna 50/50 mellan hona og hanne, detta for att fa hanarna o fokusera pa varandra og lamna damerna ifred samtidigt som 5 hanar ikke kommer stressa varandra pa samma mate som en dominant hane kunde gora med kun 2 konkurenter.
Haller man stora grupper minskar aggressionerna till minimum men i gengald far man alla hannar utfargade och alerta och lite gruff stannar bara inom arten ikke etter andre arter.
Byt vatten ofta max 50% og se till att du veit att vattnet ar bra dar du bor med lite klorin/ tungmetaller.
Mata gront, dvs rakmix med 70 vegetabiliskt innehold alternativet eller i kombination med NLS cichlid formula eller spirulina flingor/ pellets
De er kjempeglada i mat, men viktigt ar att mata moderat da de har ett lit folsamt tarmsystem sa ge kun den mat de spiser upp pa 30 sekunder, ferdig med det.
Over matar man dem sa kan man efter tid fa problem som slitsamma sjukdomar tex bukvannsot osv...
Du kan se en av mine hanner i min avatar, og en anna pa bilden nedan. Jag anbefaller trewavasae starkt om du har plats och gott intresse for malawi.
Lycka til.
Mvh