Mat til synodontis njassae

Har nettopp gått til innkjøp av 2 stk Syn Njassae. Ser i fiskebasen at de liker godt frossen , levende og tørrfor.

For tiden så forer jeg ciklidene med flakfor JBL Malawi for at det er det eneste foret jeg har som synker til bunns (ciklidene er meget blyge, og tør ikke svømme så høyt i karet enda)
Jeg forer også ganske så lite 2 ganger daglig, da jeg nettopp har kjørt inn filter.
Er litt redd for at ikke Njassaen får mat, da Demsaoniene og Goldenene er ganske så griske, og er rask til å spise det som faller ned etterhvert.

Hva anbefales til njassaen som faller fort til bunns? Rekemix er vel for tidlig å begynne med når fiskene er rundt 4-5cm? Hvis ikke, noen som har ei god oppskrift?

Synes å huske : Reker, erter, multivitamin, paprika evt annen grønnsak, spirulina , gelatin.
1 kg erter
500gr reker
1 paprika
2 ts spirulina pulver
2 tabeletter multivitamin

Ser dette bra ut? Kan man gi slikt til så små fisk?
Dere andre som har Synodontis Njassae, hva spiser deres ?
Den tiden jeg hadde disse foret jeg ikke med noe spesialfor ,brukte det samme som til de andre Malawifiskene. Dvs.diverse sticks og rekemix,rekemix er jo finmalt så det er ikke noe problem å fore med dette siden du nevner at de er så små.

Ellers så må jeg bare si at jeg synes disse fiskene var utrolig artig
Takker for opplysningen.
Ja , de er veldig artige skapninger, synn de er så sjenert. Men nå er jo alle Malawiene mine sjenert , så får håpe det bedrer seg etterhvert. Nettopp handlet fisk etter nyinnkjørt kar ...
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap