Demasoniciklide :-)

Hei er det jente og en gutt på bildet av Demasoniciklidene
Dette ser mest ut som en gaske dominerende hann fisk ...
Ok bare lurer på åssen hunnene ser ut har tre hanner med den mørke fargen har tre hanner og tror jeg har tre hunner trenger derfor litt info om hunnene
Den eneste sikre metoden på og sjekke kjønnet på Malawi ciklider er og sjekke gatt og egglegging/sperm hullene. Holder du fisken i hånden opp ned kan du se to små hull under fisken. Er disse to hullene like store, er det en han. Er det ene hullet større enn det andre er det en hun. Det største hullet er eggleggingshullet.
Har også en hongi han ja takk for svaret ditt Roy Fredrik har seks Demasoniciklider, en hongi og seks delfinciklider
Angående fargene på demasoni ciklider, så er hannene mye sterkere i fargen.

Men demasoni er en fisk man bør ha mange av, minst 15-20 stykker. De blir nokså aggressive med stunden. De dominerende hannene vil etterhvert ta livet av hunnene og de ikke dominerende hannene. Men så lenge man har mange nok, blir aggresjonen fordelt utover og det går greit.

Mange gjemmesteder er og viktig slik at de som blir hakket på, har et sted og gjemme seg.
Jeg vet skal skaffe meg flere etter hvert og alle har en kalkstein vær akkurat dem jeg har nå er ikke så aggressive lenger har andre fisker som passer på dem faktisk he he er litt snodig det ja he he
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap