Julidochromis regani... 300 liter.. kan dette stemme??????

Se på denne linken her fra ciklid.org

http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=159

Der står det at juliene trenger 300 liter....... wow.... Det er 200 liter mer det enn hva som er anbefalt her.... Hva tror dere?? kanskje en grunn til at reganien mine kan være litt hissig og teritoriell til tider??
Og dere som kjenner artene bedre enn meg.. Er en dickfeldi en mindre teritoriell art, eller er det samme ulla alle sammen?
Vil ikke påstå de jeg har er veldig ille altså (ikke forhold til leleupien jeg hadde) men den kan tidvis jage litt. Dog er det ikke kjeppjaging rundt karet, så den er jo forholdsvis grei. .men jeg fikk brått litt dårlig samvittighet her, når det står at de trenger 300 LITER!!
Jeg personlig vil si meg uenig i 300 liter. Jeg er mer opptatt av lengden på karret. De vil mye heller trives i ett karr på 120 cm som er så langt som mulig enn ett kar på 400 liter som er høyt med kort. Har du ett karr på rundt metern så mener jeg det er greit hvis du har satt det opp riktig. Dickfeldien skal vel være litt mindre hissig tror jeg. Antar regani hannen er den som jager? De er forholdsvis teritorielle. Kanskje gi de område i hver ende av karret? Og sette opp en naturlig revir grense på midten? Da får hver art sitt eget område. Så kan caudoene få området sitt omtrent i midten.
Jeg tror jeg vil prøve å få solgt reganien å skaffe meg et dickfeldi par til, da dickfeldien er en mye større favoritt i huset enn reganien. De har avgrensede områder, og reganien er ganske grei med caudoen. Men innimellom får de kick og kjeppjager alt i karet. Vil tro det er hannen jeg også, men litt usikker. For på Dahls mente de at på reganien var hunnen størt og hannen minst. Og her er det den store som jager rundt. Men kan jo selvfølgelig at hannen min er eldre enn hunnen her etc.

Karet mitt er 80 cm langt
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap