Chalinochromis popelini/ chalinochromis brichardi

Noen som kan gi meg mere informasjon om disse FLOTTE tanganyikaen??

Bilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jeg hadde ett c.popelini par for noen år siden, de ligner veldig på telmatochromis slekten atferds messig.

De kan også minne litt om julidochromis, men julidochromisene holder seg mest i nærheten av steinene, mens Chalinochromisene er mer overalt i karet utenom midt i vannmassene.

Flotte fisker som av en eller annen grunn er sjeldnere til salgs i butikkene enn Julidochromisene, de er like enkle å drette og holde, og utseende messig er de minst like pene.

I sverige er de like vanlige som julidochromis og neolamprologus, så det er nok ikke noe problem å bestille en gruppe hos den lokale butikken din.

Mvh
Men jeg har ikke så stort kar. Bare 112 liter. Er den større en julidochromis artene, eller trenger den større kar?
Blir omtrent like store som julidochromisene, får du kjøpt ett par så holder en 112liter.
Problemet blir jo å få tak i ett par, du kan eventuelt kjøpe 4-5 ungfisk å la de pare seg ut, å selge de andre når den tiden kommer.
Mine stoppet å vokse når de var 8cm.

Edit: Hvis du har julidochromiser fra før i karet, ville jeg holdt meg unna, da er karet ditt for lite.
Har 5 caudapuncatuser og 1par julidochromis dickfeldi
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap