Hjelp! caudopunctatusen min har fått yngel

Jeg hadde lissom ikke regnet med at dette her skulle gå SÅ fort da. Er ikke lenge siden jeg gjorde om hele selskapskaret mitt til tanganyika, og puttet 5 caudopunker og ett par dickfeldi oppi der. .Og nå tittet jeg inn i hula etter jeg så at ett par sirkler veldig rundt der, og joda, der er det småtroll Hva gjør jeg nå?? Vil foreldrene ta vare på de? Må jeg klekke artemia å gi? (hvordan gjør jeg det lissom? ) Kan jeg feks legge en malletablett som er finkronet rett utenfor huleinngangen??

Tips og råd til å gi småtrollene en god start taes imot med STOOOR takknemlighet..
Tok en lyserunde med lommelykta mi jeg, og jaggu var det ikke yngel i en annen hule også gitt!! Så nå har jeg faktisk to kull med caudopunctatuser i karet mitt.. Utrolig moro har ikke hatt fisken i mer enn en mnd tid Har 2 hunner og 3 hanner har jeg funnet ut av i ettertid, og begge hunnene har yngel
Gratulerer med yngel.

Du kan bare fôre dem med det samme som du fôrer foreldrene med. Bare knus det godt. De er herbivore og skal ha fôr deretter.
Takk, dette er kjempekoselig

Foreldrene får hovedsaklig grøntfor. Sånne tetra crisp vegetabil flak og rekemix.. (pga Dickfeldien som er omnivore) Men jeg får prøve å knuse noen ekstra godt å ha oppi også Du tror ikke de andre caudopunkene eller dickfeldien vil spise yngelen??
Det er fullt mulig at de andre fiskene kan ta yngelen. Du kan jo ta ut endel og fôre opp i ett annet akvarie, og la noen være igjen for og se hvordan det går med dem.
Jeg vet ikke om jeg greier å få opp noen yngel, for den ene hula ser du under all kalksteinen. Det er en malle skiferhulle jeg har dekka med kalk og lava stein, og den andre hula er den du ser aller lengst mot høyre, og den har ingen bunn. Så hvis jeg løfter den, så flyr yngelen alle veier.. Har en 60 liter på loftet, men den er jo tom og tørr. .Nei jeg prøver først å ser hvordan det går å ha de i karet, og forsvinner all yngelen, så får jeg sette i gang 60 literen å ha klar til neste kull kommer..

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap