Nytt 2800 liters malawi akvarie

Har fått meg nytt akvarium på 2800 liter. Her skal det etterhvert bli en Malawi biotop.

Bilde 1
Akvariet har blitt løftet på plass med truck.

Bilde 2
Brukte totalt 37 paller for og få det i riktig høyde. Ble rullet inn på kosteskaft. Vi var seks stykker som fikk dradd det inn.

Bilde 3
Akvariet har kommet på plass. Legg merke til at jeg har fått laget til ett dreneringsfat som det står oppi. For siden det gamle akvarie lakk og ødela veggen vil jeg ikke at det skal skje igjen.
Bilde 4
Nærbilde av plassering

Bilde 5
Veggen måtte rives for at jeg skulle få inn akvariet. Døra var for smal. Så dette er den andre veggen som ble revet. Den andre var den mot stua.

Bilde 6
Akvariet sett fra stua. Den nye veggen er kommet på plass, men ikke tapesert og malt.
Inaktiv bruker
Stilig stilig! ;D Gleder meg til å se mer.
Dette blir bra Roy Fredrik
Åh, så stilig. Sånt akvarie og hus vil jeg også ha Gleder meg til å se mere bilder
Dette blir nok et fantastisk akvarium når det er ferdig satt opp!

Siden det er Malawi regner jeg med at det blir sand og stein her? Skal du dekorere det med ekte stein eller går du for f.eks. hule Back To Nature steinkopier...?
Dette blir nok et spennende kar, gleder meg til å se utviklingen og det ferdige resultatet. Moro å se bilder underveis :o)
Har kjøpt inn en god del bakgrunner av typen Rockzolid Sumatra:



2 stk 198x58 cm
2 stk 158x58 cm
3 stk 98x58 cm


Har og kjøpt inn fire kasser med disse kunstige steinene:



Kommer muligens til og bruke noen ekte stein jeg har liggende, som er veldig like bakgrunnene.
har du erfaring med disse ciklide steinene? er det stor plass inni dem? Altså nok til en ildbuk?
Disse steinene kommer i flere forskjellige størrelser. Veggene i steinene er ikke tykkere enn tre-fire millimeter. En ildbuk bør få plass i de største.
Voksent opplegg. Du vurderte ikke å bygge det på stedet da? Litt av en koloss å drasse på Må spise tett med bananer før man begynner å løfte på det der...

Hva slags fisk??

Har sett du har hatt slik Rock Zolid før også, du er altså topp fornøyd med det? Min var matt grå etter én runde med kosten... greit man ikke trenger skure så mye alger, men at malinga sitter er jo greit.. Selv har jeg et 1700 liter på gang som skal bygges hjemme. 19mm + 12+12 laminat bunn. Har bestilt bakgrunn/modul fra Aquadekor så fikk jeg det slik jeg tegnet.
Ja jeg har vært veldig fornøyd med Rockzolid. Den skifter farge, det er jeg klar over. Er veldig mørk når man setter den i, men blir mye lysere over tid. Det er endel som coater den for og beholde den mørke fargen.

En kamerat av meg har og bestilt fra Aquadekor til sitt storkar. Skal bli morro og se hvordan det blir.

Det blir imidlertid to-tre uker til jeg kommer i gang med bakveggen. Er litt opptatt for tiden.

Nå er LED lampene til karet også bestilt. 4x50 watt 7000 kelvin. Det er dioder fra Bridgelux. Det er de mest lyssterke lyskildene per watt i verden så vidt jeg vet. De gir 120-130 lumen per watt. Siden det ikke skal være store mengder planter i akvariet, trenger jeg ikke noe mere lys enn det.
Oioioi for et kar. Dette ser bare SÅ spennende ut! Men må ha vært et prosjekt å få i hus ja
Awww... Dette blir nok Bærre lækkert!
Flott prosjekt, har ikke godt av og lese om slikt man får bare litersyke av det.

Har du noen link og dele når det gjelder LED lampene?

Lykke til videre

Mvh Terje
2,8 kubikk? Gale mann! Er overhoooodet ikke misunnlig.... (yeah right)
Terss
Flott prosjekt, har ikke godt av og lese om slikt man får bare litersyke av det. Har du noen link og dele når det gjelder LED lampene? Lykke til videre :-) Mvh Terje


Kjøpte de på
Kampfisk
2,8 kubikk? Gale mann! :) Er overhoooodet ikke misunnlig.... (yeah right)


Har noen kubikk til hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap