Tropheus jakt!

Er det noen fine grupper med troffer og få kjøpt der ute ?

Etter et par "tørre" år med bleieskift så melder interessen seg igjen

Jeg hadde i 09/10 en gruppe med Tropheus Moori Nkonde, som jeg desverre solgte til fordel for saltvanns kar..

Denne kjøpte jeg i Tønsberg området av en dame, mistenker at det kan ha vært 2nelise på forumet ?

De ble så solgt videre til en fra Gjøvik området..

De var usedvanlig fine!

Noen som vet hvor disse har blitt av ? Om det kan være noe yngel og oppdrive evt. ?

nb! Jeg bor på Ridabu like ved Hamar og er villig til og kjøre et stykke
Hei,
etter min mening har tropheus miljøet krympet veldig i det siste her i norge.
Det er nesten ikke noe aktivitet på troffetråden her inne og annonsene er det også veldig lite av. Der er ikke so enkelt lenger å få tak i ny importerte tropheus eller få mange interesserte og ok priser for yngelne sine. Det finns sikkert mange grunner hvorfor interessen har dalet sånn i det siste.

Til spørsmålet ditt:

Det var en VF gruppe musanga som ble solgt i fjør fra oslo til noen i norge eller sverige.
De er jo ganske like nkonde varianten. Jeg vet ikke om det finns kjøpt yngel etter disse.

For min del har jeg VF chilanga red og VF, F1 lufubu som er til salgs.
Lufubu likner faktisk litt nkonde varianten også.
Ellers har jeg er gruppe tropheus lunangwa south F1, F2 som kunne være av interesse.

Hilsen

fabjong
Hei
Godt og høre at det fortsatt er noen som holder "koken"

Synd om interessen til tropheus har dalet, det er virkelig flotte fisker med sjel!

Har såvidt kikket igjennom tropheus trådene, det later til at det har vært litt uenigheter på forumet her osv.. Kanskje folk er like ivrige men ikke bruker forumet like aktivt ? :p

Red Chilanga har faktisk en god 2. plass på listen min! Og du bor ikke så altfor langt unna Hamar heller slik jeg forstod det ?

Fint om du legger ut evt. sender noen bilder av de aktuelle fiskene, antall og fordeling

Du har ikke et stilig kar til salgs også vel ? Driver og skal kjøpe i disse dager, har lagt inn bud på et par, fra 450l og oppover..

Mvh
Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap