Åsen type malawi?

hei har kjøpt meg Malawi men åsen type er det og dne stripete er det ung hunn? åsen leker di her ? temp er på 28 og han driver og jager den Stripete hunn og den brune hunne men skla kjøpe flere=)

kan dere gi eller sende inn bilder av deres hann og hunn?

åsen ser man att hunn er klar for egglegging? ser hunn står på ett sted og når han er der så blir hun så rar di Vibrer ikke enda men kandere sende link om den så eg kan lære eller dere kan gi fakta om den?
Har du kjøpt Malawiciklider og blandet de med de andre fiskene i det vanlige akvariet ditt? Der du har Ancistrus-maller osv? Eller har du flere akvariet enn bare ett?

Hva er vann-verdiene i akvariet du har Malawiene i?
Åsen type malawi?
kan du si åsen Type det er? og svare på Spørsmål? di går i Eget kar på 1800 l går di i måte ta di i ett anna for og få tatt bilde

så kan noen savre onkelig på Spørsmåle mitt?

ph.8.2 gh 20 temp 28

hei har kjøpt meg Malawi men åsen type er det og dne stripete er det ung hunn? åsen leker di her ? temp er på 28 og han driver og jager den Stripete hunn og den brune hunne men skla kjøpe flere=)

kan dere gi eller sende inn bilder av deres hann og hunn?

åsen ser man att hunn er klar for egglegging? ser hunn står på ett sted og når han er der så blir hun så rar di Vibrer ikke enda men kandere sende link om den så eg kan lære eller dere kan gi fakta om den?
Trude Hauge
... di går i Eget kar på 1800 l går di i måte ta di i ett anna for og få tatt bilde

Er det 180 liter du mener, eller har du et så stort kar?

Ser at du har problemer med rettskrivning. Foruten at vi medlemmer har godvilje og forståelse når vi leser innleggene dine, så vil jeg anbefale deg å kladde i et rettskrivningsprogram før du poster.

Trude Hauge
... åsen leker di her ? kan dere gi eller sende inn bilder av deres hann og hunn? åsen ser man att hunn er klar for egglegging?

Først må du få ID på fiskene dine. Når du har fått det kan du søke etter bilder på nettet.
Åsen type malawi?
kan dere bare svare på det? er så lett og bare gi navne til den dere har bilder og alt så? hv heter den typen her? hva er den stipete er det ung hunn?
Det er mange arter malawi...
Og jeg vet ikke sikkert hvilken type dette er. For meg ser det ut til å være en variant av frisvømmerne, en gruppe ciklider som inneholder mange arter. Jeg anbefaler deg å undersøke litt mer på egen hånd her på forumet. Det er ikke at jeg ikke vil hjelpe deg, men jeg vet ikke hvilken art dette er. Kanskje oppdager noen denne tråden, og gir deg svaret men ..... det er ingen her som har plikt til å svare. Slik er det bare.

Det som jeg tror er lurt er å søke litt blant artene som ligger her. Sannsynligvis er det slik at det er en art som ikke er veldig sjelden. Gjør som dette.

Søk ved å skrive Copadichromis i feltet over til venstre. Så får du opp en liste med flere mulige arter, og bilder. Velg blant en eller flere av disse, og så får du opp profilen til denne arten. Deretter kan du velge feltet "akvarievenner". Så dukker de vanligste opp. Kanskje finner du bildet av en art som likner. Lykke til!

Vær obs på at det finnes veldig mange arter i Malawisjøen. Og fiskene kan se forskjellig ut avhengig av alder, kjønn og humør. Så kanskje er det letteste å lete litt selv, og sammenlikne med de levende fiskene.

Har hannen noe blått på seg? Er det antydninger til noen flekker?
Inaktiv bruker
På denne siden kan du lete litt selv gjennom masse fine malawi ciklider. Det er enklere for deg å lete der som kan se fiskene live.
Kanskje det kan være Aulonocara hueseri?
Du har ihvertfall to forskjellige arter.

Ser du på det første bilde så ser det ut som om du har en Protomelas art til høyre (han) og venstre (hun). Den i midten ser kanskje ut som en hun av Sciaenochromis fryeri.

Hva kjøpte du de som, hvis de hadde navn på dem ?

Ellers så må du aldri kjøpe Malawi ciklider hvis ikke de kan gi deg et latinsk navn på dem, og helst med lokasjon. Det fordi arter varierer veldig med lokasjon i Malawisjøen.
Den i midten lignet veldig på en hun av Aulonocara jacofreibergi. Har Eureka hunner som er helt like.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap