Lys gul-hvit/offwhite golden

Kjøpte 4 golden yngler her om dagen og den ene var veldig lys iforhold til de andre. Trodde den bare var litt skremt, men den har ikke forandret farge enda. Leste noe om at det finnes litt forskjellige farger på disse, men ettersom dem bare er ca 3 cm så burde vel alle ha lik farge da foreldrene er de samme eller..?
En av hver.
[External Image]

Den andre gule.
[External Image]

Den lyse
[External Image]
Det finnes flere varianter av Labidochromis caeruleus. Noen er helt gule, noen har gul rygg og hvit buk, mens andre er helt hvite. Det er stort sett bare den helt gule som er i salg i Norge. Men ikke alle blir helt gule, noen blir litt bleikere.
Takk for svar Roy. Godt å vite at det ikke kommer av at den er skremt eller syk på noen måte.
Visste ikke at de kunne være hvite, men så har ikke jeg så peiling heller:P Mine er nesten oransje så det er tydelig at de finnes i flere nyanser
Har ikke peil jeg heller Av mine 4 så er det 3 som er knæsj gule og en lys.
Av de som er knæsj så er det 1 som har hvit finne under, de andre er like gule overalt. Blir iallefall spennende å se da dem blir større hvordan dem utvikler seg.
En av mine vokser ikke selv om den spiser og den er ikke tynn. Finnes det dverger??hehehe. Tydelig at de kommer i flere varianter
De fleste Malawi ciklider finnes i forskjellige farge varianter, og man skal ikke langt fra en lokasjon til en annen før fargene kan være forskjellige. Var i Malawi i 2011. Den ene plassen vi dykket hadde en art en farge ved overflaten og bare noen få meter ned hadde samme art en annen farge. Det er over 1000 arter Malawi ciklider og hver av dem har mange farge varianter. Så det er mye flott og se.

Men husk at mye av det som selges i butikker her hjemme av Malawi ciklider er hybrider. Kryssninger mellom to arter. De burde vært fjernet fra butikkene, men blir det ikke. Det har hent jeg har fått hybrider hos meg, men de avliver jeg med en gang. Skal kun ha rene arter.
Enig med deg i at hybrider ikke er ønskelig! Derfor jeg la ut bilde av en fisk jeg kjøpte i dyrebutikk, fordi jeg lurer på om det er en miks. Jeg selv syns etter mye leting på nett, at det kunne se ut som en rustciklide, mens andre her inne skrev noe annet..ingen var sikre så det er vanskelig. Ville gjerne kjøpt flere om jeg visste hva jeg hadde..hehe

vet at de kommer i flere fargevarianter men golden har jeg vel bare sett i gul/orange
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap