Malawi eller sør-amerikansk

Inaktiv bruker
Hei!

Jeg vet ikke om jeg skal bruke det store akvariet (som jegbfår snart) eller om jeg skal bruke det lille (120l) til malawi (eller tanganyika) eller sør-amerikansk. Håper dere kan si hva som er finest, for eks. Komme med bilder av forskjellige akvarier med forskjellige biotoper.
Tapp en bøtte vann fra springen, la den stå i et døgn eller to, og mål deretter pH i bøtta. Resultatet bør kunne gjøre det relativt lett å bestemme seg.
Kommer vel ann på hva du liker. Har begge deler her og dem har sin sjarm på hver sin måte, men 120l er litt for lite til malawier så dem bør ha større akvarium. Om du skal ha begge akvariumene så velger du 120l til noen flotte apistogramma og f.eks korallrød smykketetra (koser litt disse, men absolutt verdt det) og malawi/tanganyika i det store

Om du har rett ph eller ikke i springen spiller jo ingen rolle. Den øker og senker man med produkter Litt mer jobb, men som sagt.. Verdt det
Inaktiv bruker
Ok, nå ligger jeg nermest Malawi i det store. Men det er jo små tanganyikaer som kan gå i en 120l. Sneglehus lekere, calvus, og sikkert flere, men da får jeg ikke hatt ciklider med størrelse på da. Jeg har også leita etter bilder men finner ikke noe bra, så hvis bilder kommer med forskjellige biotoper, så kanskje jeg ombestemmer meg, så kan jeg se hva som er vert å ha på rommet (det lille) og hva som er vert å ha i stua(det store).

Men tusen takk for svar
Jepp er en del tanganyikaer som passer fint i 120l Om du googler så finner du nok en del bilder

Fant en fin link her inne for en stund siden, men husker ikke hvor jeg så den henn.. (mener det var fra en bruker som het noe med cyber ett eller annet eller noe i den duren)
Medlemsakvarier
Søk på medlemsakvariene her på akvaforum. Der kan du søke på "biotopakvarium". Der finner du massevis av Malawi- og Tanganyikakar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap