neolamprologus brevis

har neolamprologus Brevis

han og to hunner.

hunne hvar jo brune begge to

nå er di lilla er det hann og hunn?

+ hvor får e tak i sneglehus?
vist ikke det er det hvilken art er det da?
Den til venstre på første bildet er en Brevis, den blå er en fisk fra Malawi og den til høyre er en Julidochromis art, antagelig en marlieri eller transcriptus. Snegler kan du kjøpe på butikken, spise innholdet og bruke skallene. Husk i så fall å rense skallene godt, for de vil være fulle av olje.
Neolamprologus brevis
1 spiser ikke sniler 2 åsen malwi vist det er det da åsen er hunn? i di? di hvar brune da eg fikk di med hann di er brune når di går i huler
Sneglehus cichlider
Sneglehus cichlider åsen Sneglehus cichlider er det i Malawi?
Det er en sneglehusavhengig art i malawi.
Den heter Pseudotropheus livingstoni. Men det er nok ikke det du trenger. Det ser ut som om den blå Malawicikliden er en hunn, og jeg ville nok om jeg var deg satse på å fa tak i flere brevis.

Det er helt riktig som det er sagt her. Du har tre fisket, og de hører til forskjellige arter. Og den blå hører til i Malawisjøen. Det er ikke anbefalt å blande fisker fra Malawisjøen og Tanganyikasjøen, av flere grunner. Julidochromisarter, og brevis kan holdes i mindre akvarier enn Malawiciklider, slik at det er mulig det er det beste valget for deg. Altså - undersøk mer om ciklider fra Tanganyikasjøen. Søk på neolamprologus brevis, så finner du mye interessant.

De sneglene du får kjøpt på butikken trenger ikke du å spise, om du bare vil ha skallet. Du vil streve med å finne liknende skjell i fjæra, for å si det sånn... I alle fall anbefales dette om du skulle få deg flere brevis-er. Det er i slike skjell de føler seg trygge.

I tillegg er det en god ide med masse kalksteiner. Det får du kjøpt på dyrebutikken, og de hjelper på å få den type vann som disse fiskene liker.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap