Golden

Har en golden som tygger, haka begynner å bli rimelig sid, men jeg vet ikke hvor lenge den har gått, vet det tar cirka 21 dager før den spytter ut yngelet. Så til spørsmålet mitt, tenkte jeg skulle sette den i en fødekasse. Kan jeg bruke en slik som er vanlig å få kjøpt i dyrebutikken? Og er det greit at hun går oppi der til hun spytter ut yngelet?
Ville ikke gjort det nei da fisken blir skikkelig stresset da .Hadde du hatt et ekstra kar kunne du flyttet henne over der ,men det har du vel kanskje ikke akkurat nå.

Ellers ville jeg innredet med en haug av småsteiner og lagt større steiner over disse. Da har småttisene en større sjanse til å kjare seg om de blir spyttet i hovedkaret.

Nei har dessverre bare dette karet som er egnet for Malawi, resten er kar med andre ciklider og de er nok like glupske, hehe. Men skal ordne meg ett hjørne i karet med litt små stein, det har jeg liggende. Ellers er det en del lavastein der med huller og små gjemmesteder ellers og finne. Så for noen dager siden en liten demasoni baby imellom to steiner, den er ca 1 cm nå, søskene er nok spist, det er vel kynisk å si dette, men kanskje naturen fikser dette best selv, det er jo begrenset hvor mye fisk det er plass til i karet, og demasoni og golden er vel ikke de minst produktive heller.
Etter å ha holdt på med Malawi i mange år tidligere, fant jeg ut at jeg ville naturen gå sin gang. Dermed forsøkte jeg å tilrettelegge best mulig for at yngel skulle overleve og det vokste etterhvert opp ganske så mange av forskjellig art. Så om en ikke satser på "storproduksjon" så synes jeg dette er en grei løsning.
Takk for innspill Sølvi , føles greit å la naturen ordne, jeg har jo ikke startet med denne hobbyen for å ha stor produksjon eller selge mest mulig, men for å nyte akvarielivet og gleden over at fiskene trives og yngler. Jeg skulle så gjerne hatt mye bedre plass og enda flere akvarier, hehe. Men av og til så blir det noen til overs, fisker altså , og da selger jeg noen eller gir bort.
Ja det er jo det som er det viktigste at en gleder seg over det som skjer i fiskeverden . Selvfølgelig kjekkt med en bonus hvis en får overskudd og kan selge litt innimellom.

Lykke til med tyggende fisk og forhåpentligvis yngel
Tilfeldig bekjentskap
© Bente Børresen
Reklame for plussmedlemskap