Noen erfaringer?

Har en 720L med ulike arter Malawi, noen Aulonocara, Frittsvømmere og Mbunas. Hvordan tror dere det hadde funket om jeg introduserte et par Dimidiochromis compressiceps oppi der. Jafser den i seg fullvoksne Labidochromiser og Pseudotropheuser? Eller er det yngel som først og fremst blir spist?
Jeg synes utfargede hanner er litt av et blikkfang, så jeg leker med tanken om å gå til anskaffelse, men om Labidochromisene mine settes i fare, så slår jeg det fra meg.
Dette er en rovfisk, og den blir ganske mye større enn de andre fiskene dine. Resten kan du regne ut selv ?
Ja jeg vet dette er en rovfisk. Men det står litt ulike ting på nettet. Noen hevder den er "fredelig" om den fores godt og bare tar yngel slik som Sciaenochromis fryeri eller Venestus, atter andre at den spiser Labidochromiser og Copadichromiser om den får sjansen.

Var interessert i å høre om noen hadde noen erfaringer med å holde denne fisken.

Men du har nok rett, jeg tror også etter å ha lest meg opp de siste dagene at jeg bør droppe det. Om jeg skal gå til anskaffelse må jeg endre på fiskeoppsettet og ha større og mer robuste arter.
Tilfeldig bekjentskap
© m
Reklame for plussmedlemskap