Gjøre om til tropheus-kar?

Som tittelen sier, vurderer å gjøre om karet mitt til Tropheuser, har vanlig Sør-Amerikansk-blandings av div fisk nå. Karet er 350 hjørnekar, tror det kunne vært litt kult! Men, er det passe i liter?

Har lest litt om de forskjellige typene, og Duboisi kanskje kan passe? Nydelig fisk

Kan jeg ha feks Ansictrus eller noen andre algeetere sammen med Tropheuser, eller er de gode nok algeetere i seg selv? Noen snegler jeg kan ha?

Noen som har lyst til å dele sine Tropheus-erfaringer med meg?
Vet du hva bredde og dybde er på karret? Det er nesten viktigere enn antall liter. Ancistrus skal gå bra. Kan nok hende en og annen snegle går bra også. Eller er de flinke på algene disse troffene. Duboisi er en meget flott art. Men de kan fort bli Grethe og hissige i voksen alder. Så hvis karret er snaut så kan de fort ta hverandre.
Det er et Juwel Trigon kar, så målene er 123 (foran fra kant til kant ved den buede fronten), 87 bredt og 65 høyt. Hvordan passer det?

Vet du hvor vanskelige de er å få tak i? Hvor mange kan jeg evt ha?
Min personlige mening er at det kanskje blir litt snaut lengde messig. De jager hverandre ganske mye og har de ikke mulighet til å komme seg bort så kan det ende katastrofalt.
Æsj.. Jeg fryktet det
Noen andre gode forslag?
Alternativet er å bytte ut karret til ett som er 150 cm langt. Ellers finnes det maaaaaaaange andre muligheter fra tanganyika sjøen.
Hehehe, ja, men det får jeg ikke ned trappa til kjellerstua, ergo ikke noe alternativ. Dessuten bor jeg sammen med en akvarie-kjiping og han vil ikke ha flere kar, ergo Trigonen er kommet for å bli
Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt myyyye større kar en det, og mange flere

Har du noen gode forslag til det karet?
Aha skjønner! Har selv tropheus og syns de er helt konge

Jeg er veldig svak for en sandsiler som heter xenotilapia Ochrogenys Ndole Bay. Trives i gruppe på 10-15 stk. Finnes mange andre silere også. En av Xenotilapia artene bør gjøre seg bra.

Sneglehus leker som kan passe : Neolamprologus multifasciatus. Ocellatus gold er flott. Caudopunctatus.

Gjøk Malle Synodontis petricola.

Ellers er calvus/compressiceps flott fisk men tar yngel.

Julidochromis regani er også flott. Søk opp en av de og gå inn på lokasjon tanganyika sjøen. Da ser du mange arter. Skriv ned de du liker så kan jeg hjelpe segments ett fungerende oppsett.
Mange fine fisk der
Hadde stilt inn hodet mitt på Tropheus, æsj, får gå i tenkeboksen litt tror jeg.

Tusen takk for alle rådene
Du kan jo selvfølgelig prøve. Jeg ville ikke gjort det. Da ville jeg nok heller gått for noe annet. Kjedelig om du ender opp med krangling og fiskedød støtt og stadig. Foreslår egentlig youtube. Synes mye av artsbildene her på forumet er ganske dårlige.
Når noen med erfaring sier det ikke kommer til å gå bra, så stoler jeg på det Vil jo at fiskene mine skal ha det bra Det er jo en grunn til at jeg spør før jeg kaster meg uti det!

Googlet de fiskene du nevnte, der var det jo mye forskjellige bilder
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap