- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Gjøre om til tropheus-kar?
Gjøre om til tropheus-kar?
Som tittelen sier, vurderer å gjøre om karet mitt til Tropheuser, har vanlig Sør-Amerikansk-blandings av div fisk nå. Karet er 350 hjørnekar, tror det kunne vært litt kult! Men, er det passe i liter?
Har lest litt om de forskjellige typene, og Duboisi kanskje kan passe? Nydelig fisk
Kan jeg ha feks Ansictrus eller noen andre algeetere sammen med Tropheuser, eller er de gode nok algeetere i seg selv? Noen snegler jeg kan ha?
Noen som har lyst til å dele sine Tropheus-erfaringer med meg?
Har lest litt om de forskjellige typene, og Duboisi kanskje kan passe? Nydelig fisk
Kan jeg ha feks Ansictrus eller noen andre algeetere sammen med Tropheuser, eller er de gode nok algeetere i seg selv? Noen snegler jeg kan ha?
Noen som har lyst til å dele sine Tropheus-erfaringer med meg?
Postet 05.05.14 kl 14:14
Vet du hva bredde og dybde er på karret? Det er nesten viktigere enn antall liter. Ancistrus skal gå bra. Kan nok hende en og annen snegle går bra også. Eller er de flinke på algene disse troffene. Duboisi er en meget flott art. Men de kan fort bli Grethe og hissige i voksen alder. Så hvis karret er snaut så kan de fort ta hverandre.
Postet 05.05.14 kl 14:39
Postet 05.05.14 kl 15:27
Postet 05.05.14 kl 15:44
Postet 05.05.14 kl 15:53
Postet 05.05.14 kl 15:56
Hehehe, ja, men det får jeg ikke ned trappa til kjellerstua, ergo ikke noe alternativ. Dessuten bor jeg sammen med en akvarie-kjiping og han vil ikke ha flere kar, ergo Trigonen er kommet for å bli
Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt myyyye større kar en det, og mange flere
Har du noen gode forslag til det karet?
Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt myyyye større kar en det, og mange flere
Har du noen gode forslag til det karet?
Postet 05.05.14 kl 16:04
Aha skjønner! Har selv tropheus og syns de er helt konge
Jeg er veldig svak for en sandsiler som heter xenotilapia Ochrogenys Ndole Bay. Trives i gruppe på 10-15 stk. Finnes mange andre silere også. En av Xenotilapia artene bør gjøre seg bra.
Sneglehus leker som kan passe : Neolamprologus multifasciatus. Ocellatus gold er flott. Caudopunctatus.
Gjøk Malle Synodontis petricola.
Ellers er calvus/compressiceps flott fisk men tar yngel.
Jeg er veldig svak for en sandsiler som heter xenotilapia Ochrogenys Ndole Bay. Trives i gruppe på 10-15 stk. Finnes mange andre silere også. En av Xenotilapia artene bør gjøre seg bra.
Sneglehus leker som kan passe : Neolamprologus multifasciatus. Ocellatus gold er flott. Caudopunctatus.
Gjøk Malle Synodontis petricola.
Ellers er calvus/compressiceps flott fisk men tar yngel.
Postet 05.05.14 kl 16:19
Postet 05.05.14 kl 16:21
Postet 06.05.14 kl 11:38
Postet 06.05.14 kl 16:49
Postet 06.05.14 kl 17:42