Trenger råd asap...

I en gruppe på 13 Malawi Mbuna (mix) har jeg en liten yellow Lab som er mye mindre enn de andre, den har liksom ikke vokst i takt med resten. Den er tynn og kort og gjør veldig lite ut av seg... Antar at den er en hun, har ingen av de kjente hann mønsterene.

I de to siste dagene har hun kommet i unåde for de andre og har blitt jaget og nappet i så mye at hun snart er finneløs.

Spørsmålet er, kan jeg flytte henne over i selskapsakvariet som bare har "snill" fisk? Jeg vet at PH/GH er noe lavere i dette karet, men det burde gå til hun har kommet seg igjen?
Syns det er vanskelig å si hva som er rett eller galt. Om dem ikke lar den være så vil den antagelig bli drept eller bli så skadet at den vil dø etterhvert.

Fisken er nok ganske stresset fra før og vil nok bli enda mer stresset om du flytter den. Den kan også være syk siden den ikke vokser som den skal og de andre jager den ut. Jeg personlig ville nok ha avlivet den.

De fleste malawier er ganske så hissige av seg så jeg håper du har større akvarium enn 125l som står i profilen din.
Profilen er ikke oppdatert, og malawi jager uavhengig av størrelse på kar.
Ser muligens ut til å være en parasitt... Prøver en behandling før jeg gjør noe annet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap