Yngel- hva gjør jeg.

Har to yngelbokser med yngel og ei hoe i hver. Disse er ca tre døgn nå. Hva bør jeg gjøre videre for og ta vare på på best mulig måte.
Hva slags fisk er det du har yngel på? Fra Malawi-Tanganyika eller Victoria ?
Er electric blue begge to
Sciaenochromis fryeri (electric blue) har ungene i munnen i 20 til 24 dager, etter dette er yngelen frittsvømmende, har hunnen sluppet yngelen eller er det 3 dager siden egglegging?

Den ene hunnen slapp yngelen for to dager siden, ho andre for tre dager siden. De går nå i hver sin yngelboks med ca 30 yngel hver. Ser for meg det fort blir stinn brakke der. Har puttet ett tilleggsfilter i akvariet for og få det igang til ev annet akvarie.
Ta ut mødrene start å for ungene med nyklekt artemia. De vokser fort så det blir som du seier fort fult.
Men hvor lenge kan yngel være i yngelboksen.? Og leste ett sted hoene trengte og fores opp litt, få litt fred fra hannen som sikkert vil prøve og få de i lek igjen
Har du et annet akvarium de kan gå i? slipper du de sammen med de andre voksne blir de nok spist opp.

Hvor mange Sciaenochromis fryeri (electric blue) har du?

Som du sier så har det blitt lite mat på hunnen så lenge hun har hatt ungene i munnen, men er det en gruppe du har så vil det også kunne bli ett problem om hun er i for lenge borte fra flokken. Hun kan miste sin posisjon i gruppen og dermed bli plaget om hun er forlenge borte.
Takk for svar Fart66. Stadig nye ting og lære Jeg har en hann og to hoer i gruppa, og begge hoene er fortsatt i yngelboksene. Har prøvd og gi de litt matro der. Jeg har ikke noe akvarie til de søte små, men tenker på det.
Hvor stort anbefales? Og hva trenger de av innredning for og trives?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap