Neolamprologus brevis info

Hei.

Jeg håper noen som har Neolamprologus brevis kan skrive litt mer info enn det som står i fiskebasen?
Lurer på hvor vanskelig de er å holde?
Diett?
hvor stor gruppe bør man ha?
Er det vanskelig å få tak i disse privat eller må man gi via dyrebutikk?

Akvariet jeg setter opp nå er 60 liter, med fin sand og skal få tak i sneglehus.

Tusen takk for ekstra info
Synd at ikke alle som faktisk har litt peiling og kunnskap føler dugnads-ånden over seg når det gjelder Fiskebasen vår her på AF Jeg legger inn info når jeg kan, og har lagt inn masse på spesielt Corydoras (som er mitt interessefelt og dermed de jeg kan mest om).

Dersom du leser engelsk greit, kan du ta en kikk på profilen til N. brevis hos SeriouslyFish, de har mye og god informasjon man kan stole på. Ikke alle internettsider som har pålitelig og god info, mange poster bare tull. Men denne er bra

Dersom du gidder, kan du jo oversette profilen til godt norsk og få lagt inn en del ny info om arten her på AF Ikke ordrett, men plukk ut det som er mest interessant og viktig og send inn melding om det her på AF.

Fiskebasen blir ikke bedre enn VI ALLE gjør den til, så de som har seriøs og god informasjon å dele (ikke bare hva man tror sånn halvveis....!) oppfordres til å legge inn infoen i basen. Det kommer alle til gode om alle tenker litt dugnad på det området
Takk for linken

Tror jeg vil gå for disse jeg, ser jo utrolig artige ut å holde.

Men noen som vet hvor man får tak i sneglehus? Har sjekket blomsterbutikk, europris og nille idag, ingen av de hadde.
Jeg kjøpte en haug med utrolig flotte sneglehus her hos britiske BeachComber. Du kan jo sjekke utvalget og se etter om du finner noen du liker? Handler du for UNDER 200 norske kroner (pr i dag) så blir det ingen moms eller gebyrer på det

Ellers kan du sjekke hos større og bedre matvareforretninger (f.eks. enkelte Meny butikker) av typen som har en del delikatesser og utvalg, og høre med de om de har sneglehus (selges til å lage hvitløksmarinerte snegler i, fransk delikatesse). De selger som regel sneglehusene tomme, så folk kan fylle dem selv hjemme.

REDIGERT;
merkelig! Sist jeg var innom nettbutikken BeachComber, var det proppfullt av alle slags mulige skjell og sneglehus der. Nå ser jeg bare hvite sider og ingen sneglehus!??

PS! Om du vil; send meg en email så kan jeg maile deg bilde av sneglehusene jeg har. Du kan få kjøpt dem rimelig om du vil ha de. De ligger bare i en vase til pynt her hos meg (har aldri hatt dem under vann)
sendt deg en epost jeg Ble litt nysgjerrig på sneglehusene dine,hehe
Neothauma eller vinberg sneglehus er fine til både brevis og multifasciatus. Ellers vet jeg at de større seriøse akvarie butikkene ofte har håndplukkede hus fra sjøen. Pleide hvert fall å ha.
Nå har jeg fått meg en stk hann, ser ut til å trives...men litt nervøs, sikkert pga han er alene. Artig fisk, morsomt å se på når han forsvinner inn i sneglehuset

Hvis noen har feks to/tre hunner tilsalgs er jeg veldig intr. Har forøvrig laget annonse og!
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap