- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Malawi vs sør amerikanske ciklider
Malawi vs sør amerikanske ciklider
Sitter å lurer på om jeg skal ha enten Malawi eller Sør amerikanske ciklider.
Jeg liker best Malawi.... men Amerikanske passer best mitt vann.
Jeg har nå følgende fisk:
- Gibbiceps
- Dverggurami
- Corydoras Julii
- Otto
- Regnbuefisk
- Scalare
Har hørt Malawi og Scalare ikke kan i samme kar? stemmer dette?
(Pterophyllum Scalare)
Blir også noe kræsj med vannverdiene ettersom mine nåværende fisk skal ha litt surere vann enn Malawi. Er derfor jeg vurder søramerikanske. Men syntes ikke disse har så flotte farger som Malawi. Skal bruke et 240liter kar.
Blir kun fredelige fisk.
Har ikke lest så mye om de søramerikanske. Men er det noen arter som blir knæsj gule eller blå? og ikke blir så store. Syntes sånne fisk er kjempe fint!
Hva tenker dere?
Jeg liker best Malawi.... men Amerikanske passer best mitt vann.
Jeg har nå følgende fisk:
- Gibbiceps
- Dverggurami
- Corydoras Julii
- Otto
- Regnbuefisk
- Scalare
Har hørt Malawi og Scalare ikke kan i samme kar? stemmer dette?
(Pterophyllum Scalare)
Blir også noe kræsj med vannverdiene ettersom mine nåværende fisk skal ha litt surere vann enn Malawi. Er derfor jeg vurder søramerikanske. Men syntes ikke disse har så flotte farger som Malawi. Skal bruke et 240liter kar.
Blir kun fredelige fisk.
Har ikke lest så mye om de søramerikanske. Men er det noen arter som blir knæsj gule eller blå? og ikke blir så store. Syntes sånne fisk er kjempe fint!
Hva tenker dere?
Postet 03.02.17 kl 04:59
Postet 03.02.17 kl 13:16
Postet 03.02.17 kl 16:41
Postet 03.02.17 kl 16:49
Akuratt.
Jo selvfølgelig er det kjipt å måtte gi fra seg Gibbi. Men nå har jeg han allerede og blir eventuelt gitt bort til en nær venn av meg som har et 1500liters kar så mister han ikke helt
Regner med det er uansett 2-3 år til han vokser ut av mitt.
Anbefalinger til Maller som passer min 240?
Har også lest noe om at man ikke kan ha maller i samme kar som ciklider. Stemmer dette?
Jo selvfølgelig er det kjipt å måtte gi fra seg Gibbi. Men nå har jeg han allerede og blir eventuelt gitt bort til en nær venn av meg som har et 1500liters kar så mister han ikke helt
Regner med det er uansett 2-3 år til han vokser ut av mitt.
Anbefalinger til Maller som passer min 240?
Har også lest noe om at man ikke kan ha maller i samme kar som ciklider. Stemmer dette?
Postet 03.02.17 kl 17:07
Postet 03.02.17 kl 17:11
Postet 03.02.17 kl 17:14
Postet 03.02.17 kl 17:33
Postet 03.02.17 kl 17:38
Keiser GillJo har alt utenom stim og ciklider. Ser ut til å trives alle sammen veldig godt. Karet er jo ganske langt. Og med mange gjemmesteder. Håper det ikke blir noe problem med ciklider og Julii.
Det kommer veldig an på ciklidene. Ikke velg noen som holder til ved bunnen. Scalarer går stort sett fint sammen med corydoras.
Postet 03.02.17 kl 17:41
Postet 03.02.17 kl 19:42