Vet noen navnet på denne sneglehuslekeren?

Dårlige bilder men håper noen klarer og se.
Jeg tør gjette på en N. brevis. Lik i fargen, ser ut som om den på bildet har en gul flekk ved hodet, og øynene likner. Det kan være ruskende galt, hadde vært enklere med bilder av fisken i profil
ja i know men det e lyn kjapp. Tror ikke det er brevis,men er ikke sikker. Den har en tynn svart stripe på ryggfinnen..
På enden av ryggfinden?

Mine breviser - husker ikke hvor mange av dem, har også en mørk/svart stripe på enden/kanten av ryggfinnen. Det har de også på finnen under seg (husker ikke navnet, flaut.)
syns ikke munn partiet ligner på brevis. Og de mangler den sorte prikken...
Jeg ser ihvertfall at det ikke er en brevis. Skal vi se. Etter å ha sett litt i basen, kan Lamprologus ornatipinnis ligne litt?
er nok ikke brevis dette annen hode form på denne,muligens en farge variant av l.occelatus?
Takk for svar begge to. Tror nok det er en ornatipinnis 99 % sikker hvertfall. Litt greit og vite navnet på fiskene. Men eg fant nettopp en ukjent beboer...! Sikkert fulgt med når eg kjøpte fisk hin dagen. Kjempe fint Har handlet i to forskjellige butikker så gidd ikke og ringe og spørre om de mangler en fisk liksom hehe... skal se om eg fåt tatt et bilde av den seinere.
Cathrine
[URLBLOCK1] kan det være denne?
denne er allerede nevnt
nei tror ikke det er en occelatus. Den vet eg om. Men husker ikke navnet som sto på prislappen i butikken. Occelatus hadde eg husket siden eg kjenner til den fisken. Men lamprologus ornatipinnis har eg ikke hørt om før og den ligner nesten på en prikk så e ganske sikker på at det e den. Takk for svar uansett
Vibsi
Takk for svar begge to. Tror nok det er en ornatipinnis:) 99 % sikker hvertfall. Litt greit og vite navnet på fiskene. Men eg fant nettopp en ukjent beboer...! Sikkert fulgt med når eg kjøpte fisk hin dagen. Kjempe fint :) Har handlet i to forskjellige butikker så gidd ikke og ringe og spørre om de mangler en fisk liksom hehe... skal se om eg fåt tatt et bilde av den seinere.


No har eg fått tatt et bilde. Jo mer eg ser på den så lurer eg på om det kan være en nigripinnis? *håpe håpe*. De har eg ønsket meg lenge men trodde de så litt større ut. Kanskje eg ar fått med meg en liten en?
[No har eg fått tatt et bilde. Jo mer eg ser på den så lurer eg på om det kan være en nigripinnis? *håpe håpe*. De har eg ønsket meg lenge men trodde de så litt større ut. Kanskje eg ar fått med meg en liten en?


jagge har du det ser ut som nigripinnis dette ja
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap