Utbytting av Prinsesser og samboere til brevis

Jeg lurer på om jeg skal bytte inn mine 2 eksemplarer av Prinsessen av Burundi, ettersom de skremmer mine 4 brevis så mye. Dagen lang er brevisene klemt inn bak og oppe på pumpa helt oppe ved overflaten og de får ikke nærme seg noen sneglehus. De er hele tiden redde.

Det ser ikke ut som om Prinsessene er ute etter å plage dem mer, men med en gang de nærmer seg fyker brevisene inn bak pumpa.

Burde jeg bytte dem inn? I så fall blir det mot 2 brevis til.

Hvis det blir sånn at de byttes, og jeg anskaffer fler breviser, kan jeg senere anskaffe Neolamprologus leleupi - Sitronciklider? De vil ikke herje og mase og overta bunnpartiet med sneglehusene som Prinsessene?

Hvis sitroner er uaktuelt, kan jeg ha to typer sneglehuslekere i samme kar? Før det skjer skal jeg selvfølgelig skaffe fler sneglehus.
Hallais Kristian
Det ble til at du og må hive ut prinsessene ja... Det va dumt! Men eg har tre leleupier ilag med mine multier og det er ikke noe problem, men merker at leleupiene av og til står på hode nedi sneglehus, men har aldri sett de plage fiskene. Ser ut som de er på mat jakt...
Eg har og to typer sneglehuslekere.Lamprologus ornatipinnis og neolamprologus multifasciatus. Det og går fint hos meg (siden du spør om to typer sneglehuslekere går sammen) Men ornatipinnisene mine e over alt i akvariet. Multiene er for det meste med sneglehusene sine.
Du kan jo gå for en Julidochromis type sammen med brevisene. Leleupien er en flott fisk men kan være noe aggressive mot sin egen art. Mine var det, og den ene hang i et hjørne hele tiden og fikk knapt nok spise. Men de gjorde aldri noe mot de andre fiskene.
Takk for svar

Jeg har bestemt meg for å vente til etter jul, for å da se hvordan det går. Er det ikke perfekt, byttes de inn. Er i tvil nå for i dag er situasjonen en hel annen. Nå stimer de nesten sammen! Merk nesten, fortsatt småjaging av den ene Prinsessa.

Men hvordan var det Vibsi? Prisnesser og Sitroner blir et problem sammen?

God jul!
Har aldri hatt prinsesser og sitroner sammen. Sitronene byttet jeg mot prinsessene.

GOD JUL
Jeg har prinsesser og sitroner i samme kar. Det går helt greit, siden de bor i hver sin ende av karet. Har ikke sett at de krangler med hverandre, men prinsessene jager alt som kommer for nærme. Sitronhanner jager bort andre hanner. De vil også jage bort overflødige hunner. Har lest flere steder at Sitroner ikke graver, det er bare tull, mine graver som besatt. De legger egg under steinene. De kan kanskje grave ned sneglehusene. Ta en titt på Julidochromisene, de er rolige og finnes i flere varianter. Før du vet ordet av det har du lyst på begge.
Jeg ser du har en 660 liter. Vil gjette på at det er litt forskjell da alle fiskene får stårre plass.

Nei, jeg går for rent brevis-kar. 10-15 stk blir bra!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap