Øyet til min Malawi

Hei

Idag oppdaget jeg at det ene øyet til min ene malawien (Johanni) begynner å miste øvre lag. Jeg vet ikke hva som har skjedd men det virker som om hudet på det ene øyet løsner. Noe merkelig har jeg aldri før vært borti...hva er det? Er det noe sykdom eller er det slik det er med slanger at de skifter huden ved at det øvre lag river ut av seg selv?????
Skade?
Er det mulig at fisken rett og slett har skadet seg? Dette er veldig vanlig hos malawi. Selv om det finnes parasitter som lever i øynene på fisk er dette utrolig sjelden hos malawiciklider.

Er det en skade så vil ofte dette leges 100%.

Atle
mener du at det vil bli bra igjen automatisk eller må jeg ta den med til en øyelege? tror den har skadet seg, den er jo mest dominerende i akvariet og liker å messe med alle, kanskje en av de andre bet den på ene øyet....???

ser frem til svar...
Er jo umuligå si om fisken blir bra-ihvertfall uten å ha sett den. Og selv om man har sett fisken så kan man ikke 100% sikkert si at fisken blir bra. Det som er veldig okei, er oftere vannbytter når man har noe "sykdom/eller andre ting"man ikke 100% vet hva kommer av-bytt vann og håp pådet beste-er faktisk stort sett det eneste man kan gjøre så lenge man ikke har 100% diagnose.
Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap