Jeg har 5 slike med andre ciklider i en 120-liter.
De har også gått i 54-literen (alle fem) uten problemer. Det er en fredelig ciklide som jeg anbefaler en liten gruppe av.
Du kan fint ha 7 stykker i en 63-liter sammen med en liten algespiser.
Innredningen er akkurat slik den ønsker seg. Pass bare på å ikke ha steiner i en størrelse som kan velte over dem når de graver seg innunder - det vil si; hold deg til enten veldig store steiner eller de som er så små at de ikke velter så hardt
Jeg har ikke hatt andre fisker som har kunnet ominnrede et kar så fort som denne, og det er jo litt artig, så slipper man å gjøre slike ting selv
Hittil har jeg lest mye rart angående disse fiskene - noen steder står det at de blir 6 cm, men her på AF, står det 8, så den biten må nok andre svare på..
Noen steder står det at de er sneglehuslekere, og noen steder står det at de er substratlekere.
Dette vet jeg heller ingenting om - mine er tydeligvis hulelekere :-S Jeg har ett par som har okkupert mallehulen til gibbicepsen, så han må ligge ute, stakkars..
Dette er en nydelig og smart liten fisk som jeg anbefaler på det sterkeste! De azurblå øynene til denne fisken, kan sjarmere en gråstein i senk!