kriterier for å ha reker?

Har ingen erfaring med reker. Kan man ha dem i vanlige selskapsakvarier? Har fisk som platy, guppy, tetraer, steinalgespiser, vanlig sugemalle og palett ciklider.
Jeg har Amanoreker i mitt 190 L selskapskar. De er forholdsvis nyinnflyttet, ca. 14 dg. I starten var de mye bak plantene, men nå er de overalt
De andre fiskene ser ikke ut til å bry seg og jeg har ikke merket noe spesiellt i karet.

mvh
janne
Hva er problemet egentlig?
Takk for svar! Jeg tenkte bare på reker generelt.

Høyer'n: Problemet var bare at jeg lurte på om reker går sammen med vanlige fisker i selskapsakvarie, eller om fiskene ville terge rekene.
Som en generell regel, med visse unntak sikkert, kan en nok si at er rekene små så er det fisken som går etter rekene, er rekene store er det rekene som går etter fisken...hvis fisken ikke er for stor

F eks diverse kloreker kan godt ta fisk hvis de får sjansen.
Har selv 4-6 relativt store Macrbrachium assamensis (indisk kloreke) i malle karret. De går sammen 6 forskjellige L malle typer, saeer, otoer. Og har bare en gang opplevd at de har tatt en fisk(liten sae) men den var nok syk eller svekket. Men mallene "tør"de ikke røre. Rekene går liksomrett forbi dem.
Har også 2 relativt store scalarer i malle karret(lager 220 literen sånn at de er reativt rolig med strømninger i den ene delen/siden) fine fisker til å holde reke bestanden i sjakk. Morsom stor reke type dette-formerer seg reativt kjapt-og har du ikke noen fisker som holder bestanden nede, så blir de "kanibaler"og spiser hverandre.
Takk for svar alle sammen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap