Viftereka mi begikk selvmord :(

Hadde ei vanlig viftereke i karet mitt som var svært så selskapelig av seg. Hun og ancistrusen var bestiser, og hang sammen det meste av tiden. Nå i morres fant jeg henne (han?) på gulvet en liten halvmeter fra akvariet. Det var fortsatt liv i den, så jeg puttet den tilbake i karet. Den døde etter kort tid UHU!!! Rart hvordan man knytter disse små dyrene til seg, og hvor trist det er når noe skjer...! Jeg må nok ut å kjøpe ny i løpet av dagen.
Uff da, det var trist!!
Håper du får deg et nytt sjarmtroll i løpet av dagen, og at ancistrusen får en ny bestis!!
Og husk å tette hullet den gamle reka kom seg ut igjennom...
Alle hull skal tettes, ja. Har jo sett gjennom alt jeg har lest rundt omkring, at det er mulig å komme seg ut gjennom hull, men trodde (selvfølgelig) at mitt var for lite til at noen fant på å prøve seg der. Ja, ja - noen erfaringer er dyrkjøpte... Trist for den lille stakkaren
Har selv nylig hatt en slik opplevelse, men da med en tyggene sebra ciklide.

Den gikk i ett eget kar for at jeg ville ta vare på babyene som skulle komme. Endelig kom dagen og jeg så 2 søte små orange babiser, men hvor var de andre og moren???? Etter å ha lett høyt og lavt fant jeg henne 2 meter fra karet, med babiser rund om kring...død... Hun har rett og slett hoppet ut av det pitte lille hullet som er på dekkglass ved kanten for at ledninger etc skal kunne få plass.....gjett om jeg var lei meg! Men de to som ikke ble med i hoppet har det bra og blir større og større.

Gjett om jeg tetter det hullet neste gang jeg har fisk i det karret!!!
Kjipt!!! Det er så trist når sånt skjer. Særlig når det kunne vært unngått om man hadde lyttet til det andre har opplevd - har jo sett flere som har opplevd det samme... Jeg var innom dyrebutikken i dag for å kjøpe ny, men de hadde ikke flere
Jeg hadde ikke trodd det var fysisk mulig for henne å komme seg opp gjennom det hullet, men hun hadde sikkert god fart!!!! HAR LÆRT!!!
Cathrine
HAR LÆRT!!!

Ja, det har jeg også
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap