Eplesnegle akvarium

Jeg skal orne meg et snegle akvarium ca 50l. Lurer på om noen har bilder og tips til inrednig?
Noen spørsmål: Sand eller grus? Sansnegler,kuliål og Eplesneger i samme kar? Trenger di røtter? Tett beplantet eller lite planter?

Kom med tips
mine liker å grave seg litt ned i sanden. sandsnegler liker vell også det. logisk atr kuhlii ålene liker sand best men har ikke erfaring med de.
akvariet trenger vertfall å bli dekket over slik at ikke eplesneglene spaserer ut
lav vannstand for egglegging kom jeg på
Hmmm...Trur ikkje eg ville hatt kuhlii saman med sneglane! Sneglane er glad i høg PH og GH, Kuhlii likar litt surare vatn! Ikkje at eg trur ålen vil dø av det, men trivselsfaktoren vil nok dale betrakteleg!

Om du vil ha fisk saman med sneglane kan du for eksempel ha guppy!? Dei er glad i høg PH!

Bruk gjerne kalkstein i karet ditt, dette styrkjer skalet til sneglane dine! I tillegg kan det verte ganske så fint om du er kreativ!
Vordan kalkstein da? Fins det egene til akvarium?
Jeg har khulii sammen med eplesnegle, og ikke noe problem her.... Tror dette skal gå greit for deg også......
ja, du kan bruke faxekalk. det brukes til tanganyika og malawi. de trenger høy ph. kanskje ha en liten sneglehuslkeer der og kanskje? brevis?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap