Sprekk i skallet

Jeg oppdaget at en av mine små, nye eplesnegler har noen sprekker i skallet. Kan være den har blitt klemt i posten.. Den har ikke rørt seg noe særlig siden den flyttet inn, men jeg ser gjennom skallet at det rører seg der inne (lunge?). Den lukker døra nesten helt igjen, og sånn ligger den. Har hatt den i ca ett og et halvt døgn nå.
Kan skallet vokse sammen igjen, eller kommer den til å dø?
Skallet kommer ikke til å vokse sammen igjen, men sneilen kan fint leve med en sprekk i skallet. Det at sneilen ikke har rørt på seg på 1-2 dager er helt normalt-har selv rundt 50 stk eplesneiler, og det hender at noen kan ligge på samme plass i dager. Vis den ikke har rørt seg på 4-5 dager så kan du ta den opp og lukte på den, lukter det "råttent"er den død.
Beste for sneilene er vist du har en GH på 6 og oppover, da bygger de fine skall.
min erfaring med eplesnegler med sprekk i skallet er at de andre fiskene, særlig guppy'ene spiste på sneglen. Så ikke ut som den hadde det noe særlig bra så jeg valgte å sende den til sneglehimmelen Hadde ingen trygg plass å gjøre av den.
Takk, da får jeg se om det blir noe liv! Har lagt den på et trygt sted, palettene har en tendens til å være litt vel nysgjerrige..
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap