Eplesnegle alene.

Inaktiv bruker
Har nylig kjøpt meg en.,vet at noen sngler bare formerer seg alene.Gjør denne arten det også eller må di være 2 eller flere for å formere seg?
De trenger nok å være to, i alle fall en stund, for at det blir action av det

Men disse sneilene kan lagre sperm lenge, og man kan derfor finne eggklaser lenge etter at man har fjernet gutten(e) i flokken.
Om sneilen er nyanskaffet, er den vel neppe i kjønnsmoden alder, og dermed er det vel liten sjangs for at den hiver seg til med egglegging
Eggene er jo lett å få øye på, siden dem legges over vann, i tilfelle at det skulle dukke opp noen
Inaktiv bruker
Eplesnegelen
Takk for svare Trenger ikke mer enn den jeg har.Var bare derfor jeg lurte på om di formerte seg selv:P hvis du forstår.hehe..
Men di spsier mye planter??
Spiser ikke på mine planter i alle fall
Men det er klart, om du har en svært sulten sneile, og lettspiste planter, kan det jo være at den hiver innpå av det den ikke skal

Syntes generelt at sneiler er snille med planter (til og med blæresneilene mine lar plantene være)
Eplesneile"pomacea bridgesi" spiser ikke friske planter, bare "halv"råtne+ at de spiser det meste annet. De er flinke vaktmestere
Inaktiv bruker
hEHEH ikke min snegle
Idag tok jeg den lille rakkeren i å spise på den nye planten min
Til min store fortvilelse ser jeg at det har jammen vert der i natt også å spist på pladene.Stakkars den nye planten:P
Hvorfor spiser min på planten da?
hmmmmm
hehe dette hørets rart ut-
Om sneilen er nykjøpt, kan det være at den rett å slett er så sultefora fra butikken, at den gyver løs på det den finner som kan være spiselig
Og om karet er ganske ferskt, er det jo ikke så mye alger for den å finne heller.

Forsøk å gi den en malletabelett, eller en bit agruk\ squash, eller rett å slett en bite fra ett salatblad.
Sneilene er som dyr flest, dem eter det dem får mest igjen for å ete (minst energiforbruk for å finne maten, lettest å ete, og ikke minst, næringsrik mat går selvsagt ned først).
Inaktiv bruker
Eplesengle
Ja eg for prøva på det
Litt irriterede at den går på nye planter.Nei karet er ikke noe særlig nytt.Eneste jeg handla var juvel ciklide,snegl å en plante.Å den planten har jammen fått jennom gå stakkar:P For prøve med lit agurk:P
Har over 50 stk eplesneiler og dem spiser ikke på plantene i noen av karrene våres-mulig den er sulte foret(sulten), så gjør som noen har skrevet gi den slangeagurk, og la den (agurken ligge på bånn i karret over natten, da ser du nok at sneilen har vært å spist- mine eplesneiler digger agurk.
Og jeg har flere karr med masse planter, og dem spiser ikke på dem.
trengs det virkelig to...? ;-)
Frank Angell
Men disse sneilene kan lagre sperm lenge, og man kan derfor finne eggklaser lenge etter at man har fjernet gutten(e) i flokken.

...tydeligvis, jeg hadde en (- 1) eplesnegle gående i ca 3-4 uker for seg selv da den plutselig fikk idèen om å legge en klase egg!! Ikke nok med den første klasen....ca en uke etter hadde den lagt enda en klase....så en dag var det plutselig ett 20-talls små gule løs i karet...

....da fjernet jeg den siste klasen.....

PS: ensom eplesnegle siden den var kjøpt...
he he, og oppdagelsen til Pisces der er grunnen til at det kun til enhver tid befinner seg en snegle per kar hos meg, setter de aldri sammen.
jeg hater disse babymaisklasene... grøsse.
Inaktiv bruker
Luring..

Ja det er nåk en liten luring jeg har fått i karet:P Hehe..prøvde med noe kiwi,sidn det er pinse og alt og agurken ikke ligger i kjøleskapet.
Jeg får gi en lyd om denikke spiser agurk utover uken.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap