Sending av snegler i posten

Inaktiv bruker
Er det sikkert å sende eplesnegler i boblekonvolutt? Kan de ikke bli klemt sund?
Jo, de kan garantert bli most i posten.... Fikk selv en snegle i posten i en konvolutt, og den var helt flat.... det lønner seg å sende i en liten eske.....
Nå midt på den varmeste sommeren så vil jeg personlig ikke anbefale å sende snegler i posten. Tar det lengere tid enn beregnet, så kan de dø under frakten.
Hvis du har en tom fiskefôr-boks, en tom vitamin-boks, altså en eller annen boks i plast med tett skrulokk, så kan man putte sneglene i den og stappe i bobleplastkonvolutten.

Å bare putte de i en plastpose ned i en bobleplastkonv. kan nok meget vel mose dem, ja. Det har ikke skjedd meg med snegler, men med planter jeg har fått tilsendt sånn.
jeg har fått sneiler flere ganger i posten, og det har godt helt bra. De har vært pakket slik som mona o sier.
Sendig av eplesnegler
dette er ein litt gammel tråd men eg fant mangen gode tips
eg lurer bare på kva pakke eg skal sende dei med ?
er det smartpost eller norgespakke osv ?
eg trenger svar fort ( beklager maset )
skal sende i morgon tidlig
på forhond takk
Kommer litt an på hvor mye du vil ut med i frakt og hvor viktig det er med dokumentasjon.

Det billigste er absolutt å sende som brev, men da har hverken avsender eller mottager noen bevis på at de er sendt. Pakker blir en del dyrere, men da er det dokumentasjon og sporingsnummer på pakken. Priser finner du på postens sider.

Tror det er vanligst å sende som brev siden dette blir billigst.
mona o
Hvis du har en tom fiskefôr-boks, en tom vitamin-boks, altså en eller annen boks i plast med tett skrulokk, så kan man putte sneglene i den og stappe i bobleplastkonvolutten. Å bare putte de i en plastpose ned i en bobleplastkonv. kan nok meget vel mose dem, ja. Det har ikke skjedd meg med snegler, men med planter jeg har fått tilsendt sånn.

Må de ikke ligge i vann da ?
Freddy Gillund-Paulsen
[QUOTE=mona o]Hvis du har en tom fiskefôr-boks, en tom vitamin-boks, altså en eller annen boks i plast med tett skrulokk, så kan man putte sneglene i den og stappe i bobleplastkonvolutten. Å bare putte de i en plastpose ned i en bobleplastkonv. kan nok meget vel mose dem, ja. Det har ikke skjedd meg med snegler, men med planter jeg har fått tilsendt sånn.

Må de ikke ligge i vann da ?

Holder med at du legger ved vått tørkepapir etc
Snegler i posten
Fikk selv snegler i posten i dag og kan forklare for deg hvordan det var pakket inn. Sendingen kom i en melkekartong. Sneglene lå i en halvfyldt pose med vann, godt knyttet og med ekstra pose utenpå den sneglene lå i. Rundt posen lå servietter som skulle fore ut slik at det ikke bare slang innvendig, og kanskje litt for isolasjon?. Dette er andre gang jeg handler med denne personen her på akvaforum og har vært vellykket (takk Heidi)

Mvh Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap