Eplesnegle som flyter

Jeg har en ganske stor eplesnegle som ligger og flyter i vannskorpa.
Er den død?

Sneglen er lukket og det lukter ingenting av den. Jeg er ikke sikker på hvor lenge den har vært sånn, men igår var den helt iorden.
Kan jeg legge den "på land" en stund, for å se om den rører seg?
Bare la den være. Snegler kan ligge sånn en tid for så å begynne å røre på seg igjen. Hvis lokket (døra) er helt lukket, tar den seg sannsynligvis bare en liten lur. Døde snegler henger som regel halvveis ut av skallet. Se det an en stund
Ok!
Når du sier det; jeg tror snegler er noen latsabber. Det er ofte de kan ligge rolig på timevis og kanskje dagevis uten å røre på seg.
Men de våkner til live ved vannbytte.
når jeg hadde eplesnegler, drev de og å fløt rundt.. tror de bare syns det er deiligt å være vektløse å flyte rundt.. altså latsabber :lol:
Lussi
Ok! Når du sier det; jeg tror snegler er noen latsabber. Det er ofte de kan ligge rolig på timevis og kanskje dagevis uten å røre på seg. Men de våkner til live ved vannbytte. :)

Jeg har fått tak i 3 eplesnegler som har bare ligget stille på sanden i en dag ca.. Har prøvd og sette de litt "ute av veien" for fiskene mine men ser ikke at de rører seg "at all". Kan det være fordi jeg har geophagus og "Red Devils" (Juvelciklider) i karet? At de rett og slett er redde for og bli spist. Eller er det kanskje noe med vannverdiene mine? Jeg har byttet 30-40% vann idag og bio-renset filteret (Tetratec EX1200).

Det ser ikke ut som om sneglene er døde, de lukter ingenting og ser at de er i huset fortsatt. Har sett at den ene av de 3 har såvitt tittet litt ut av huset men den har lukket seg igjen nå.

Noe og bekymre seg over? (Aldri hatt snegler før)

P.S De små eplesneglene som jeg har i de 2 andre karene mine durer rundt og koser seg som F...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap