- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Mystisk snegle død
Mystisk snegle død
Har hatt 2 eple snegler som begge døde! Den første satt jeg inn veldig tidlig etter at jeg hadde kjøpt akvariet. Etter en uke så døde den. Den bare trakk seg inn i skjellet sitt og så kom den ikke ut og råtnet. 2 dager siden satte jeg inn en til og idag døde den. I starten beveget den seg rundt ganske mye. Så etter den første kvelden fant jeg den sammentrukket i skjellet sitt. Så begynte den å råtne. Har 10 sandsnegler som heller ikke beveger seg lenger! Vet ikke om de er levede eller ikke! Fiskene mine ser ut som de trives stort! ingen har død siden jeg startet opp! De har kanskje mistet litt farge, men tror det har noe med belysnings forskjell i butikken og i akvariet mitt. Har veldig fin sand i bunnen av akvariet. Skjønner ikke hvorfor sneglene mine dør!
Postet 21.09.06 kl 14:47
Postet 21.09.06 kl 14:58
Postet 21.09.06 kl 15:22
Kan være pga nitritt de dør da.
Sjekk sandsneglene om de lever, hvis ikke så ta de ut, slik at de ikke råtner i karet. Skift et par bøtter vann i noen dager, inntil du ikke får utslag på nitritt. La det så gå noen dager, så tester du vannet igjen. Skift vann om nødvendig. Når du over tid ikke får utslag, kan du på ny forsøke snegler i karet ditt. -Tvi-tvi!
Svart kalkstein?
Sjekk sandsneglene om de lever, hvis ikke så ta de ut, slik at de ikke råtner i karet. Skift et par bøtter vann i noen dager, inntil du ikke får utslag på nitritt. La det så gå noen dager, så tester du vannet igjen. Skift vann om nødvendig. Når du over tid ikke får utslag, kan du på ny forsøke snegler i karet ditt. -Tvi-tvi!
Svart kalkstein?
Postet 21.09.06 kl 15:29
Endret: 21.09.06 kl 15:31
Postet 21.09.06 kl 15:36
jepp
Tar feil der ja, Skallet til sneglene blir forsterket med kalk, så det er svært gunstig med litt kalk til snegler
Postet 21.09.06 kl 15:56