- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Akvarie med sand bunn
Akvarie med sand bunn
Postet 24.09.06 kl 00:27
Postet 24.09.06 kl 00:33
Sandsneiler bør man ha i kar med sandbunn, for å snu å vende på bunnlaget.
Sneilene vil i tillegg til dette ete opp planterester, døde fisk, for-rester osv, og gjør dermed en viktig jobb i karet.
Gaslommene som mange er redd for, er foresten ikke så farlige som mange tror
Av fisk som snur på bunnalget, er det en del å velge blandt. Ulempen med fisk som graver mye, er at det stort sett er dem som bestemmer hvordan karet skal se ut
Sneilene vil i tillegg til dette ete opp planterester, døde fisk, for-rester osv, og gjør dermed en viktig jobb i karet.
Gaslommene som mange er redd for, er foresten ikke så farlige som mange tror
Av fisk som snur på bunnalget, er det en del å velge blandt. Ulempen med fisk som graver mye, er at det stort sett er dem som bestemmer hvordan karet skal se ut
Postet 24.09.06 kl 00:36
Postet 24.09.06 kl 01:43
Postet 24.09.06 kl 01:56
Postet 24.09.06 kl 02:15
Nei, jeg vil ikke si at du absolutt MÅ, men kanskje bør. Hvis du vender godt på sanden etter oppstart, så blir du kvitt det meste da.
Mener å ha lest at det er spesiellt pansermallene som skal være litt svak for evt gass (og sikkert andre fisk som går med trynet nede i sanden), så jeg kjører sneiler selv.
Botiaer og kloreker og slikt vil holde bestanden nede (gjør det hos meg, iallefall), og så er jo sneglene "gratis mat")
Mener å ha lest at det er spesiellt pansermallene som skal være litt svak for evt gass (og sikkert andre fisk som går med trynet nede i sanden), så jeg kjører sneiler selv.
Botiaer og kloreker og slikt vil holde bestanden nede (gjør det hos meg, iallefall), og så er jo sneglene "gratis mat")
Postet 24.09.06 kl 04:11
Postet 20.05.10 kl 18:59