Eplesnegler

Jeg har akkurat kjøpt meg 5 stk eplesnegler. Eneste jeg vet om disse, er at de spiser alger og at jeg kan fòre de med litt agurk innimellom. Er det noe annet jeg kan gi som snop til de?

Den ene dreiv å fløyt i vannflaten idag. Den lever og har det fint. Hvorfor gjorde den det? Teit spm?

Hvordan der jeg at de er gravide? Og hva må jeg gjøre når/om de blir det?

Hvor fort vokser de? De er ca 1-1,5 cm nå.
Tex
Jeg har akkurat kjøpt meg 5 stk eplesnegler. Eneste jeg vet om disse, er at de spiser alger og at jeg kan fòre de med litt agurk innimellom. Er det noe annet jeg kan gi som snop til de?

Agurk er jo klassikern. Mine synes squash er snadder. Prøvde med stilken på kokt brokkoli i går, og den falt også i smak.

Tex
Den ene dreiv å fløyt i vannflaten idag. Den lever og har det fint. Hvorfor gjorde den det? Teit spm?

Ingen spørsmål er teite, den som ikke spør får heller ikke svar

Mine tar også en svømmetur en gang i blant, det er helt normalt. Sikkert fått luft magen

Tex
Hvordan der jeg at de er gravide? Og hva må jeg gjøre når/om de blir det?

Eplesnegler blir ikke gravide, når en han og en hun finner ut at de vil formere seg, parer de seg, og hunnen legger en eggklase over vannet.

Tex
Hvor fort vokser de? De er ca 1-1,5 cm nå.

Mine har vokst fra den størrelsen, og til 2,5-3 cm, i løpet av et halvt år. Veksten avhenger jo av mattilgangen.

Mere info om eplesnegler finner du her.
Kan man overfore eplesnegler?
Her kan du sjekke en del info om Eplesnegler...!

Tilfeldig bekjentskap
© Cecilie Isaksen
Reklame for plussmedlemskap