- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Skalldyr i Malawi?
Skalldyr i Malawi?
Finnes det noen typer reker i Malawi sjøen? Malawi krabbe er jo et artig innslag i Malawi karet, den er jo litt krevende har jeg forstått(?) men det hadde vært knall artig med noen andre typer skalldyr, sneggler osv. Finnes det krabber, kreps, reker som lokal befolkningen lever av i Malawi? Meg og dama har fadder barn i Malawi og det er jo artig å vite litt om sjøen og landet De spiser vell Demansoni som vi spiser brisling på boks, og delfin ciklide som jule torsken Sur hongi istede for sur sild, rød zebra i tomat, nå har jeg det morro gitt! Hehe
Postet 08.10.06 kl 18:18
Postet 08.10.06 kl 20:14
Frank AngellFinnes jo fisk som eter sneiler og reker i sjøen, så da er det jo naturlig nok også slike i sjøen ;) Men å få tak i slike, og info om disse, tror jeg kan bli en interessant jobb. Du får google litt rundt, så kan det jo hende at du finner noe kult ;)
Hehe, ja det skal jeg tro. Men vist jeg jobber litt med det så kan vi legge de inn her? Da kan jeg godt jobbe litt med det. Bare gøy det på en søndag! Høst ferie også nå den skulle jeg brukt til å lese politisk administrasjon, men det er jo ikke til å komme fra; fisk er mye mye mye gøyere!
Postet 08.10.06 kl 20:19
Alexander Severinsen[QUOTE=Frank Angell]Finnes jo fisk som eter sneiler og reker i sjøen, så da er det jo naturlig nok også slike i sjøen ;) Men å få tak i slike, og info om disse, tror jeg kan bli en interessant jobb. Du får google litt rundt, så kan det jo hende at du finner noe kult ;)
Hehe, ja det skal jeg tro. Men vist jeg jobber litt med det så kan vi legge de inn her? Da kan jeg godt jobbe litt med det. Bare gøy det på en søndag! Høst ferie også nå den skulle jeg brukt til å lese politisk administrasjon, men det er jo ikke til å komme fra; fisk er mye mye mye gøyere!
Nei det ser dårlig ut! Mange malle typer og andre fisker, men bare en type krabber. Her er et utvalg med ikke ciklider:
Postet 08.10.06 kl 21:16
Malawi Krabbe
Hei! jeg har vært så heldig å få tak i en malawikrabbe
Ei svær jente! Fikk kjøpt den av en som hadde fått tak i den i dannmark, men disse er ganske dyre krabber..
Den er ikke vanskelig å få til, jeg har den sammen med malawi ciklidene mine å d går kjempe fint. Hun har kun tatt to fisker på ett år.(ikke så værst)
Men fandt nettopp ut at det er en så kalt landkrabbe, så d vil si at de egner seg best der de har 80% me landområde, og ikke bare ei rot å sitte på...
Noen som lurer på noe om krabber el lignende så er d bare å spørre, har hatt ganske mye erfaring me dette, og funnet en del gode linker om krabber.
(både malwi,nigeria og mangrovekrabber) Det er de tre typene jeg har
Ei svær jente! Fikk kjøpt den av en som hadde fått tak i den i dannmark, men disse er ganske dyre krabber..
Den er ikke vanskelig å få til, jeg har den sammen med malawi ciklidene mine å d går kjempe fint. Hun har kun tatt to fisker på ett år.(ikke så værst)
Men fandt nettopp ut at det er en så kalt landkrabbe, så d vil si at de egner seg best der de har 80% me landområde, og ikke bare ei rot å sitte på...
Noen som lurer på noe om krabber el lignende så er d bare å spørre, har hatt ganske mye erfaring me dette, og funnet en del gode linker om krabber.
(både malwi,nigeria og mangrovekrabber) Det er de tre typene jeg har
Postet 01.09.07 kl 22:22
Postet 02.09.07 kl 12:03
!
hehe, frisker opp litt
Har en tendens til å ommøblere en del etter jeg gjør rent!!
Har en tendens til å ommøblere en del etter jeg gjør rent!!
Postet 02.09.07 kl 16:18
Håper du kan svare fort!
må malawi krabbe ha landområde
Postet 22.02.09 kl 14:23
Postet 22.02.09 kl 14:27
Postet 22.02.09 kl 14:43
Inaktiv bruker
Har googlet men finner ingen med størrelse XS
:P
:P
Postet 22.02.09 kl 14:45
malawikrabben MÅ ha tilgang på landområde. Mine er nesten aldrig nede i vanne!
Jeg har betalt mellom 500-700kr for en krabbe, men de er ikke lette å få tak på.
Jeg har en del krabber nå, men ville ikke ha solgt noen av dem under 500,for det tar ett helt år før de er tre cm over skallet,så d tar sin tid! Men jeg skal ikkje selge noen enda da!
Lykke til
Jeg har betalt mellom 500-700kr for en krabbe, men de er ikke lette å få tak på.
Jeg har en del krabber nå, men ville ikke ha solgt noen av dem under 500,for det tar ett helt år før de er tre cm over skallet,så d tar sin tid! Men jeg skal ikkje selge noen enda da!
Lykke til
Postet 22.02.09 kl 19:20
Endret: 14.03.09 kl 18:35
Hvis du tar deg en tur til Danmark en gang så kan du sikkert få tak i Malawi-krabbe. Kjøpe en selv for et par-tre år siden hos Malawi-Carsten .Den var vel ca.6-8 cm. over skallet ,betalte 350 DK for den. At den er en landkrabbe har jeg aldri hørt om før. Min likte riktignok å krabbe opp bak pumpen og litt oppå den ,men ikke hele krabben over vann. Det var heller ikke noen landplass for den hos Malawi-Carsten og han er vel spesialist på Malawi stort sett. Han reiser selv og dykker og fanger fisk og annet fra sjøen der. Så det er ikke nødvendig med "tørre" steder til den.
En utrolig artig krabbe forresten ,så hvis det kommer Malawikar i huset her igjen så er det garantert en slik krabbe i karet .Den het foresten Pinch og var hele familiens sin "kjæledegge" .
En utrolig artig krabbe forresten ,så hvis det kommer Malawikar i huset her igjen så er det garantert en slik krabbe i karet .Den het foresten Pinch og var hele familiens sin "kjæledegge" .
Postet 23.02.09 kl 21:20