- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Eplesneglene flyter!
Eplesneglene flyter!
Postet 04.11.06 kl 10:46
Helt vanlig at de flyter innimellom.
Hold et øye med dem - begynner sneglene å henge ut av skallet er det mer urovekkende.
De kan plutselig bestemme seg for å flyte rundt en dag eller to, for så å synke ned og tusle videre.
Skulle de begynne å henge ut av skallene er en grei sjekk å pirke forsiktig på det myke vevet, er det liv forsvinner de inn i skallet bråkjapt.
Snegleklasen høres grei ut. Pass på at småsneglene har mulighet til å krype ned i vann (mens klasen er på "tørt land"). Klasene kan bli harde - jeg pleier å dusje over mine innimellom og så ligger det en plastpose løst over for å heve luftfuktigheten.
Lykke til med sneglene - det går sikkert bra!
De kan plutselig bestemme seg for å flyte rundt en dag eller to, for så å synke ned og tusle videre.
Skulle de begynne å henge ut av skallene er en grei sjekk å pirke forsiktig på det myke vevet, er det liv forsvinner de inn i skallet bråkjapt.
Snegleklasen høres grei ut. Pass på at småsneglene har mulighet til å krype ned i vann (mens klasen er på "tørt land"). Klasene kan bli harde - jeg pleier å dusje over mine innimellom og så ligger det en plastpose løst over for å heve luftfuktigheten.
Lykke til med sneglene - det går sikkert bra!
Postet 04.11.06 kl 10:57
Postet 04.11.06 kl 11:13
Postet 05.11.06 kl 21:39
Postet 06.11.06 kl 01:56
Postet 06.11.06 kl 11:57
Postet 06.11.06 kl 16:07
Postet 06.11.06 kl 16:55