Eplesneglene flyter!

Jeg fikk i går tilsendt noen eplesnegler og en liten klase egg.
Eplesneglene flyter,og klasen virker veldig tørr og hard.Noen av "blemmene" på klasen er sprukket.
Er sneglene døde når de flyter?
Helt vanlig at de flyter innimellom.
Hold et øye med dem - begynner sneglene å henge ut av skallet er det mer urovekkende.

De kan plutselig bestemme seg for å flyte rundt en dag eller to, for så å synke ned og tusle videre.

Skulle de begynne å henge ut av skallene er en grei sjekk å pirke forsiktig på det myke vevet, er det liv forsvinner de inn i skallet bråkjapt.

Snegleklasen høres grei ut. Pass på at småsneglene har mulighet til å krype ned i vann (mens klasen er på "tørt land"). Klasene kan bli harde - jeg pleier å dusje over mine innimellom og så ligger det en plastpose løst over for å heve luftfuktigheten.

Lykke til med sneglene - det går sikkert bra!
Håper det går bra med dem! De flyter nok kanskje fordi de fikk luft under transport? Hvis det var de jeg sendte så hadde klasen en liten trykkskade på toppen, noen av blemmene sprakk da. Den fikk skaden da jeg lirket den vekk fra akvariet mitt...
Ja i dag var desverre eplesneglene mugla Så synd,så synd!
Jeg luktet tilfeldigvis på dem da jeg hadde tatt dem opp,og ...FYSJ!!!Har aldri kjent slik en råttenlukt!

Hvordan kan jeg forresten se om eggeklasen er ok?
Er den OK, ser du iallfall små sneglebabies om et par dager tenker jeg. Den SKAL virke tørr og fæl.... :P

Si fra om du ønsker nye eplesnegler, jeg har et lite overskudd og kan sende.
så trist at de er døde da

Dersom du lyser inn i eggeklasen kan du mange ganger se konturene av små babier og at de beveger seg. Da må klasen være over 1 uke opptil 2 tror jeg.
Elin Pedersen
så trist at de er døde da :( :(:( Dersom du lyser inn i eggeklasen kan du mange ganger se konturene av små babier og at de beveger seg. Da må klasen være over 1 uke opptil 2 tror jeg.

Ja skikkelig synd
Hvor gammel ca tror du min klase er da?
Den var nok 4-5 dager da jeg sendte den. Ser du noe liv inni der?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap