Er Mangrovekrabbe lovlig eller ikke?

Har sett det har vært noen diskusjoner om dette fra før men aldri fått no klarhet i det. Noen sier det er lov og andre sier det ikke er lov. Jobber for tiden i en zoo butikk og der spurte jeg importøren vår fra sverige, zoomiljø om de hadde mangrovekrabbe, de hadde men kunne ikke sende pga det er ulovlig i norge fikk jeg som svar. Men er det ulovlig i norge så burde kansje info saken om mangrovekrabbe tas bort?
Helt lovlig med krabber Det er kreps som ikke er lov
At Imazoo nekter å sende hørtes underlig ut, dem sender da alt mulig annet som ikke er lov

Med "infosaken om mangrovekrabbe" antar jeg du mener profilen i basen vår?
Vi registrerer ulovlige arter også, og pressiserer at det er snakk om ulovlige arter, slik at det foreligger info om dette lett tilgjengelig, selv om vi ikke tillater debatteringer om disse dyra
Ah okey, snakka om gummi ål igår og å få den inn i registeret men da stengte Håvard Støre Andresen tråden så regna nesten med at ulovlige akvarie arter var forbudt å poste her. Har du noe navn på mattilsynet som man kan ringe å få de til å sende no skriftlig på at det er lov? De andre på zoo butikken jeg jobber vil ikke ta inn siden zoomiljø sa det er ulovlig å det skjønner jeg jo, men om det er lov så vil jeg anskaffe meg slike krabber
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap