Reke plages med skallbytte

Hei.
Er det noen som kan hjelpe meg litt her? Har en reke som holder på å skifte skall, men den plages veldig med dette. Den har holdt på i to døgn nå.Er dette normalt?

På forhånd takk for svar

mvh. Laila
tror du bør gi rekene jbl novo prawn,inneholder alt mulig reken trenger vitaminer å hei å hå,,ska visst gjøre skallbytte lettere og..står på boksen at det er garantert..gir dette til mine å de e helt tullete etter det,legger en liten haug rett med glasset å innen noen min kommer en hel arme med reker å spiser
og skall bytte på to dager høres litt drøyt ut.no ikke jeg hundre prosent på hvor lang tid det tar men ca max en time eller noe rundt der er vel normalen.kanskje du kan hjelpe den litt ut av skallet?veldig forsiktig!!
Takk for svar. Den har kommet ut av skallet nå, men mangler tre bein på den ene siden.... Vil disse vokse ut igjen?

Laila
de vokser ut igjen ved neste skallbytte
Tusen takk for svar. Nå ble jeg lettet. Trodde den var i ferd med å dø fra meg...
Damen i dyrebutikken sa det var en Skunk-reke.
Skunk reke? Kan du legge ut et bilde?
Antar det er snakk om en Viftereke, har sett de i salg som "skunkreke" et par ganger...
har ikke noe å ta bilde med for tiden. Det er ikke en viftereke. Var akkurat inne i galleriet og tittet. Den reka jeg har er veldig lik Indisk kloreke, men den har ikke det røde på klørne.. Skal høre med damen i dyrebutikken om hun har et annet navn på den.
Har 10 av dem, og ikke alle har det røde på klørne. Det varierer også med alder på reken.
Da tror jeg at jeg vil kalle dem Indisk kloreke.. Har 3 ganske store og tre små av den typen, men ingen er røde på klørne. Bare brune.
Varierende grad av røde ringer på bildene i databasen, selv om alle har det. Du skal imidlertid kunne se et ringmønster på armene selv om det ikke er rødfarve. Av 6 reker burde i alle fall én vise den røde farven - eller minst en mer rødaktig brunfarve.
De har ringmønster på armene, men er veldig usikker på om jeg kan kalle det rødbrunt.... Mørkebrunt ringmønster vil jeg heller si.
Du får la dem utvikle seg litt og se om det blir tydeligere. Uansett er kloreker noen artige skapninger!

Litt fjernt av butikken å bruke det navnet de gjorde...
Har vært å snakka med damen i butikken og da kunne hun fortelle meg at det er Indiske kloreker jeg har kjøpt. Da vet jeg det....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap