Jeg har lest at hvis en snegl med flatt sneglehus er over en viss størrelse er det sannsynligvis posthornsnegl. Men finnes det noen måte man kan se forskjell på en posthornbaby og en vanlig skivesnegl? Jeg er ikke så veldig interessert i skivesnegler i akvariet, i alle fall ikke så mange som de lett blir... Posthornbabyer derimot er svært velkomne.
De er temmelig like. Jeg har et akvarium med bare skivesnegler (og fisk såklart) Jeg vet at dette er skivesnegler fordi dem ikke vokser seg større enn 4-5mm.
I akvarium med begge artene er det ikke fullt så lett å vite hva som er hva. Mener dog at selv små posthornsnegler er mer rødlige og beveger seg mer på høykant.
Takk for svar! Da har det nok sannsynligvis sneket seg inn noen skivesnegler her. Jaja. Jeg er ikke av dem som blir hysterisk av den grunn. Snegler er jo flotte dyr, men jeg foretrekker dem større.
eple snegler er kult men har fått såå sinnsvakt mange ,,bebisser.. HJÆLP---det er nesten 60 stk som åler seg rundt i tanken min bittesmå, med små gule hus---- HJÆLP......