Hvor lenge lever reker?

Noen som vet. Jeg kjøpte noen røde krystall reker på ca 1 cm nettopp, er det noen som vet hvor lenge disse rekene lever, sånn ca.?

Andreas Bjørvik
lever sånn ca 1 1/2 til 2 år
Takk for svar.

Andreas Bjørvik
Noen lever over 10 år under normale omstendigheter.

Det er ofte de mindre artene som blir riktig gamle.
Jeg så disse nydelige bittesmå rekene idag på solsiden Zoo, lurer på hvor stor de blir da?
røde krystallreker, de var ca 1 cm nå, ser at det står ca 3 cm på infoen her.
Jeg bare begynte å se for meg mitt ubrukte 12 liters akvarie med lys og finkornet biltema-sand og kanskje et par fisk, om det går ann eller?
krystall reker som kan bli 10 år?eller misforstår jeg nå?alle steder jeg har lest står det 1-2 år levetid. eks http://www.japan-net.ne.jp/next/red/red2e.html (lurer på om dette er han som begynte med oppdrett av krystall reker)
Krystallreker blir nok bare et par år ja.

[URL=null]http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1120]Denne[/URL] tassen blir over 10 år.
Linken fungerer desverre ikke Håvard!
Linda Jørgensen
røde krystallreker, de var ca 1 cm nå, ser at det står ca 3 cm på infoen her. Jeg bare begynte å se for meg mitt ubrukte 12 liters akvarie med lys og finkornet biltema-sand og kanskje et par fisk, om det går ann eller?

syntes det var litt lite jeg,men kan kanskje gå..uten fisk ;P Foresten så blir krystallrekene veldig fine når de er voksne å når de ikke trenger å gjemme seg for fisk er de mye framme å tusler å svømmer.å er du heldig får du yngel på de
Takk for svaret
Ja, det er nok for lite til fisker der...
Igår kjøpte jeg et lite jebo-filter til det til 200kr, tror det skal funke.. imorgen kjøper jeg biltemasand, så blir det vel fint
Linda Jørgensen
røde krystallreker, de var ca 1 cm nå, ser at det står ca 3 cm på infoen her. Jeg bare begynte å se for meg mitt ubrukte 12 liters akvarie med lys og finkornet biltema-sand og kanskje et par fisk, om det går ann eller?

Jeg kjøpte 6 krystallreker for 39,- stk på Solsiden Zoo idag De er på plass i mitt akvarium på 54 l, med biltema-sand, 4 guppyer, 3 black-molly, 2 kuhlii-åler og 3 kinesiske algespisere (+ 3 eplesnegler). De er fryktelig søte og fine, men tror akvariet er litt stort, for det er sjelden jeg ser mer enn 1 av gangen
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap