Hvor bestille reker fra utlandet og hvordan?

Noen som vet hvordan dette gjøres?Hvor man kan bestille? Å hva med tollen?Blir pakken med reker stående i tollen i dagevis?høye tollsatser?osv...
Håper noen har svar på dette å linker til steder jeg kan bestille Har startet med oppdrett å foreløpig går det så glimrende at jeg har utvidet med et par akvarier til.Så derfor tenkt å kjøpe inn en del flere reker.

p.s kjøper gjerne reker av privatpersoner å.så lenge de kan drettes i vanlige akvarier (som kirebærreken feks)spesialisert formering ca 50 ferdig utviklet yngel i månden..
Hei,
eg kan ikke forestille meg at det er ukomplisert å importere de over postvei fra for eksempel Tyskland til Norge. Det ta iallfall meir enn tre dager og det er ikke optimalt spesiellt om vinteren kan det skape hoy mortalitet.

I Tyskland er det fleire privatpersoner som selger mange forskjellige arter av reker, men de er opptatt at det går bra med transporten og det er størrste problemet nå. Om sommeren går det kanskje bra men det blir dyrt. Du trenger sikker veterinærsertifikatet (det er tull min meining) og betale toll.

Eg har importert mine reker sjølv og kan selge røde kristallreker. Men eg vil også ikke sende når det er så kaldt ute.

For to veker siden har eg fått reker som kalles "Red bee". Eg har bare seks stk. nå men håper det går så glimrende som med "Red crystal".

Lykke til med rekeoppdrett,

Micha
Takktakk oppdrettet går nesten av seg selv her,må bare passe på vannkvaliteten.(noe som ikke er så vanskelig å holde i "stort" akvarie)
Veterinærsertifikatet?Arg..Norge*mumle*Tenkte meg det var et eller annet der med tollen,min værste tanke er at rekene mine for et par tusen blir liggende i tollen i dagevis å dør.må no være en enklere måte...Har funnet blå tigerreke,svart Tigerreke å div andre inntresange typer farger å arter jeg vil ha.får vel lete litt videre etter en 100% sikker plan.så foresten at noen oppdrettere sender reker fra thailand å div steder nedi østen,lurt å bestille derifra?må jo først få en løsning på tollen her før jeg bestiller mhm...men jaja takker for svar så langt. ha en fin dag

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap