Hei. Har et ca.50l akvarie som jeg skal ha fisk i. Jeg var i en dyrebutikk og så at de hadde fått inn krabber (tror det var mangrovekrabber), men må de ha tilgang til land? Det hadde de ikke i den butikken ihvertfall... Håper det går uten at de har tilgang til land også for da skal jeg ihvertfall ha de!!!
Det stemmer at mangrovekrabbene skal ha tilgang til tørt land. Har ei selv, den har en trestokk til å klatre opp til en korkbit, der sitter den 2-3 dager for så å være i vannet opp til to tre uker.
Jeg har en krabbe i 52liter'n min, men det er nok ikke en rød mangrove krabbe. De i butikken sa at det ikke var nødvendig med tilgang til land, men de kunne godt ha det. Er det riktig?
Etter det jegmhar lest, skal krabbene ha tilgang til land, om det gjelder bare røde mangrovekrabber, vet jeg ikke. Har to krabber, den ene er mest på land mens den andre er nesten ikke på land...
Egentlig finnes ikke rene ferskvannskrabber. De krabbene som trives i ferskvann er (desverre) alltid delvis landlevende, og må derfor ha tilgang på land.
Hei jeg har 6 krabber som går i et 100 liter kar sammen med noen reker å noen maller dette går helt fint,Men ska du en plass de trenger å få stå tørke ut fo de skifter skallet en gang i blant så det er en fordel for dem å ha den plassen.