- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Sprer de seg?
Sprer de seg?
Postet 01.02.07 kl 20:26
Postet 01.02.07 kl 20:29
Postet 01.02.07 kl 20:31
Postet 01.02.07 kl 20:55
Postet 01.02.07 kl 22:25
Postet 01.02.07 kl 22:30
Endret: 01.02.07 kl 22:36
Har ikke noe grunnlag for å si at sneiler trives bedre i selskap med artsfrender eller ikke, men jeg tror de fleste av sneilene er ganske likegyldige i hverdagen.
Om du kan ha sneiler, eller ikke, kommer helt ann på hvilke vannverdier du har. Om Ph er over 7, Gh over 6, er det ikke noe problem å ha eplesneiler i karet ditt.
Sneiler tar ikke levende fisk, men vil spise kadavre.
Om du kan ha sneiler, eller ikke, kommer helt ann på hvilke vannverdier du har. Om Ph er over 7, Gh over 6, er det ikke noe problem å ha eplesneiler i karet ditt.
Sneiler tar ikke levende fisk, men vil spise kadavre.
Postet 01.02.07 kl 22:38
Postet 01.02.07 kl 22:45
Endret: 01.02.07 kl 23:13
Postet 01.02.07 kl 23:22
Postet 01.02.07 kl 23:25
Den oversetter til deg, klikk på bokmål
Eplesneglene legger egg, spermen er er inne i sneglen, de legger en klase med egg som er lett å få øye på og fjerne, vil jeg tro. De spiser ikke planter, muligens bortsett fra flyteplanter. De rydder i karet ditt, døde planteblad, fiskemat til overs. Setter pris på litt synkende fiskefor og litt grønnsaker i blant, som f.eks squash, agurk, spinat og salat. Om du har salt eller medisin i karet bør du vente med å sette dem inn, da dette vil drepe dem...
Eplesneglene legger egg, spermen er er inne i sneglen, de legger en klase med egg som er lett å få øye på og fjerne, vil jeg tro. De spiser ikke planter, muligens bortsett fra flyteplanter. De rydder i karet ditt, døde planteblad, fiskemat til overs. Setter pris på litt synkende fiskefor og litt grønnsaker i blant, som f.eks squash, agurk, spinat og salat. Om du har salt eller medisin i karet bør du vente med å sette dem inn, da dette vil drepe dem...
Postet 01.02.07 kl 23:33
Silje MDen oversetter til deg, klikk på bokmål :) Eplesneglene legger egg, spermen er er inne i sneglen, de legger en klase med egg som er lett å få øye på og fjerne, vil jeg tro. De spiser ikke planter, muligens bortsett fra flyteplanter. De rydder i karet ditt, døde planteblad, fiskemat til overs. Setter pris på litt synkende fiskefor og litt grønnsaker i blant, som f.eks squash, agurk, spinat og salat. Om du har salt eller medisin i karet bør du vente med å sette dem inn, da dette vil drepe dem...
Takk;D
Men spiser de flyteplanter?
Postet 01.02.07 kl 23:53
Noen av mine gjør det, men ikke noe alvorlig innhugg, må sikkert luke ut mye mer enn de spiser. Andemat og denne er favoritten.
Postet 02.02.07 kl 00:02
Postet 02.02.07 kl 00:03
Generell hardhet, eller totalhardheten som mange kaller den. Kort oppsummert, er dette menden oppløst Kalsium og Magnesium i vannetFiskeelsker!Hva er Gh?
Eplesneiler spiser lite på planter, etter mine erfaringer. Har generelt sett lite plantespising hos alle typer sneiler hos meg, selv ikke pest-sneilene har ødelagt planter her.Fiskeelsker!Spiser sneglene plantene?
Eplesneiler er etter det jeg vet, eneste art som legger eggene over vannFiskeelsker!Legger Eplesnegler egg over vann de også?
De kan gjøre det, men trenger ikke å gjøre det.Fiskeelsker!Lager de sperm?
Ukjent, men en del måneder må en beregneFiskeelsker!Hvor lenge?
Nei, de er lette å se, og lette å fjerne.Fiskeelsker!Er det vanskelig å fjerne eggene?
Alle sneiler legger eggFiskeelsker!Legger de egg?
Både i vannet og i kosten. I vannet får de kalsium (kalk) fra Gh, så her må du i de fleste tilfeller tilsette enten gips, eller gh+. Fra maten, er spesielt spinat rik på kalsiumFiskeelsker!Trenger de kalk?
Mine lever av alger, og restefôr fra fiskene.Fiskeelsker!Hva skal man mate de med, bare vanlig fiskefòr?
Så var den infoen også å finne på AF, selv om den ligger spredd her mange plasser fra tidligere
Postet 02.02.07 kl 11:51
Generell hardhet, eller totalhardheten som mange kaller den. Kort oppsummert, er dette menden oppløst Kalsium og Magnesium i vannetFrank Angell[QUOTE=Fiskeelsker!]Hva er Gh?
Eplesneiler spiser lite på planter, etter mine erfaringer. Har generelt sett lite plantespising hos alle typer sneiler hos meg, selv ikke pest-sneilene har ødelagt planter her.Fiskeelsker!Spiser sneglene plantene?
Eplesneiler er etter det jeg vet, eneste art som legger eggene over vannFiskeelsker!Legger Eplesnegler egg over vann de også?
De kan gjøre det, men trenger ikke å gjøre det.Fiskeelsker!Lager de sperm?
Ukjent, men en del måneder må en beregneFiskeelsker!Hvor lenge?
Nei, de er lette å se, og lette å fjerne.Fiskeelsker!Er det vanskelig å fjerne eggene?
Alle sneiler legger eggFiskeelsker!Legger de egg?
Både i vannet og i kosten. I vannet får de kalsium (kalk) fra Gh, så her må du i de fleste tilfeller tilsette enten gips, eller gh+. Fra maten, er spesielt spinat rik på kalsiumFiskeelsker!Trenger de kalk?
Mine lever av alger, og restefôr fra fiskene.Fiskeelsker!Hva skal man mate de med, bare vanlig fiskefòr?
Så var den infoen også å finne på AF, selv om den ligger spredd her mange plasser fra tidligere
Takk skal du ha!
JIPPI! Nå skal jeg kjøpe meg snegle
Postet 02.02.07 kl 13:13