Reker over vann

Kan kirsebærreker og blå reker oppholde seg over vann? Jeg har tredd en strømpe over pumpa mi, slik at de ikke skulle bli sugd inn i den. Har tettet alle hull og det er ca 4 cm fra vannet og opp til kanten på pumpa. Likevel finner jeg masse reker i pumpa..... Normalt?
lakris
Kan kirsebærreker og blå reker oppholde seg over vann? Jeg har tredd en strømpe over pumpa mi, slik at de ikke skulle bli sugd inn i den. Har tettet alle hull og det er ca 4 cm fra vannet og opp til kanten på pumpa. Likevel finner jeg masse reker i pumpa..... Normalt?

Er pumpa de åpen på toppen? Reker er gode hoppere.
Selv har jeg sett amanoreker på "full" fart over stuegulvet, så svaret på spørsmålet ditt er: Ja. De kan oppholde seg over vann i en kort periode.
Ja, pumpa er åpen på toppen. Må kanskje vurdere å kjøpe ny pumpe til rekeakvariet da.. Trodde ei stund at de fleste rekene var døde, men fant heldigvis ut at en hel bråte hadde forvillet seg oppi pumpa.. Skjønner ikke hva de skal dit etter. Er da nok alger utenfor.... Ja,ja. Takker for svar
Det er mye rekesnadder i en godt innkjørt pumpe..
Arne Kristian
Selv har jeg sett amanoreker på "full" fart over stuegulvet, så svaret på spørsmålet ditt er: Ja. De kan oppholde seg over vann i en kort periode.

Hehe kan tenke meg at dette må være litt av et syn

Har enda til gode å se øreålene mine kravle rundt på gulvet siden jeg har tettet alle mulige utveier fra akvariet med en tynn netting.

Om du noengang får det på film så hadde det vært stilig å se
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap